Hej.
Jeg fik et pr fejl på min USB brænder idag, først smed jeg min XP skive i for at installere XP i Virtualbox, og så da jeg tog den ud og smed en anden DVD i, så åbnede den DVD`en som den skulle, men min XP lå stadig på skrivebordet og jeg prøvede så at afmontere den, og den kom med en besked om der var noget galt med fstab, som jeg måske kunne forestille mig har noget at gøre med jeg satte XP'en op til at bruge samme USB brænder som mit installerede system (Karmic 64bit)
Således ser min fstab ud:
http://pastebin.com/d53cfce68
Kan se der er 2 floppy drev, men jeg har ikke engang eet.
Er lidt forvirret!
På forhånd tak.
USB-brænder forvirret (Karmic 64bit) (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
USB-brænder forvirret (Karmic 64bit) (LØST)
Senest rettet af Spotten 17. nov 2009, 23:42, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: USB-brænder forvirret (Karmic 64bit)
Spotten skrev:Hej.
Jeg fik et pr fejl på min USB brænder idag, først smed jeg min XP skive i for at installere XP i Virtualbox, og så da jeg tog den ud og smed en anden DVD i, så åbnede den DVD`en som den skulle, men min XP lå stadig på skrivebordet og jeg prøvede så at afmontere den, og den kom med en besked om der var noget galt med fstab, som jeg måske kunne forestille mig har noget at gøre med jeg satte XP'en op til at bruge samme USB brænder som mit installerede system (Karmic 64bit)
Er lidt forvirret!
På forhånd tak.
mon ikke dit problem er at du ikke afmonterede din xp inden du skubbede den ud?
du skal ALTID afmontere inden du tager en disk/usb/what-evar ud af computeren. selve filsystemet fungerer meget anderledes i ubuntu end det gør i windows. i windows har hver enhed deres eget filsystem, mens der i ubuntu kun er et system som du så mounter ting under.
efter en reboot er din xp væk fra skrivebordet og det burde fungere som det skal. og nu har du så lært at huske at afmontere
-
Re: USB-brænder forvirret (Karmic 64bit)
soundpartner skrev:Spotten skrev:Hej.
Er lidt forvirret!
På forhånd tak.
mon ikke dit problem er at du ikke afmonterede din xp inden du skubbede den ud?
du skal ALTID afmontere inden du tager en disk/usb/what-evar ud af computeren. selve filsystemet fungerer meget anderledes i ubuntu end det gør i windows. i windows har hver enhed deres eget filsystem, mens der i ubuntu kun er et system som du så mounter ting under.
efter en reboot er din xp væk fra skrivebordet og det burde fungere som det skal. og nu har du så lært at huske at afmontere
Jo, jeg glemte at sige "Afmonter" før jeg smed den nye skive i, DVD`en, så det kan godt være det er derfor fejlen opstod, MEN jeg har altså oplevet den sagtens kan finde ud af det uden problemer, trykker blot på min knap på min eksterne USB brænder, og ud kommer skiven, og den plejer selv at fjerne den fra skrivebordet.
Jeg har bemærket i den tidligere version af Ubuntu, Jaunty Jackalope, der var KUN "Afmonter", ikke "Fjern sikkert", eller tager jeg fejl? Synes ikke at have set den før "Karmic Koala" kom.
Bruger generelt "Fjern sikkert" på mine USB diske for at undgå der opstår datatab, så det går jeg ud fra er rigtigt nok? Afmonter, så ligger den jo stadig nede i steder, hvor man kan montere den igen ved et enkelt klik, hvor hvis man bruger "Fjern sikkert", skal man tage disken fra og sætte den til igen FØR den vises igen.
Jeg er KUN glad for det fungere anderledes i Ubuntu end i Windows, det med Windows skriver filer på disken som gør det fucker det hele op hvis disken tit er på et linux system og tilbage til Windows, der laver Windows en fejl og siger disken skal formateres før den kan bruges, MEDMINDRE man fjerner de 2 mapper Windows altid smider på disken når den sættes til, der er jeg mere til det smides i en fil, som med fstab i linux, me like!
Men tak for at afklare det for mig!
-
Re: USB-brænder forvirret (Karmic 64bit) (LØST)
P.s Hvad med de 2 floppy? Hvordan kan det være den viser dem når jeg slet ikke har et floppy drev forresten?
På forhånd tak.
På forhånd tak.
-
Re: USB-brænder forvirret (Karmic 64bit) (LØST)
Så er den rettet igen af sig selv efter en genstart, præcis som du sagde!
http://peecee.dk/upload/view/204028
http://peecee.dk/upload/view/204028