Opgradering til ubuntu 9.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Grauballe
IRC nickname: Grau

Opgradering til ubuntu 9.10

Indlæg af Grauballe »

Hej alle

Jeg er helt ny med ubuntu, men syntes det er fantastisk!! jeg kører lige pt med 8.04, da jeg syntes det er mega smart kunne jeg derfor godt tænke mig at opgradere til den nyeste version, jeg har dog prøvet alt muligt, men det virker ikke :S

Jeg har prøvet via update manager, den kan dog ikke finde nogle opgraderinger siger den. jeg har prøvet via adept manager. den siger dog (You will not be able to change your system settings in any way (install, remove or upgrade software), because this application needs special administrator (root) privileges. Please run it as root or through kdesu or sudo programs to be able to perform these actions) og til sidst har jeg prøvet at downloade version 9.10 som iso fil, brændt den ned på en cd, dette kan jeg dog heller ikke få til at du. håber i kan hjælpe?

Mange hilsner caspar
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Opgradering til ubuntu 9.10

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej og velkommen til forum :)

Hvis du er på 8.04 lts vil det være noget tidskrævende at opgradere til 9.10, så jeg ville da selv have valgt en helt ny install.

Nu skriver du jo ikke præcist, hvordan du forsøgte at brænde en ny .isofil, men hvis du følger denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=98 burde det virke.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing