Hej med jer

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Pac
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17. nov 2009, 12:34
IRC nickname: Pac_
Geografisk sted: København

Hej med jer

Indlæg af Pac »

Nu er der intet velkomst forum så jeg tænkte jeg lige ville smide en besked her.

Jeg kaster mig over linux for jeg ved ikke hvilken gang. Valget faldt på Ubuntu da det ser ud til der er størst brugergruppe og mest support.

Først gang jeg prøvede lykken var til at install party tilbage i 90erne og siden da har jeg løbende prøvet men altid droppet det igen. Det ser dog ud til at ubuntu 9.10 begynder at nærme sig noget der rigtig er brugbart selv om jeg stadig synes det ligner noget der har kopieret windows 95's gui :)

Jeg har arbejdet som windows systemadmin, så dette bliver en ny og spændende udfordring.

Anyway, hej fra Amager :)
9.10 gang ser ud til at være lykkens gang.
Danmarks ældste blog: www.duks.dk
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hej med jer

Indlæg af Jimmyfj »

Hej Pac, og velkommen på forum.

Kopieret GUI fra Win95?? - Øh. Ikke for at være hoven, flabet eller noget i den stil. Men at GUI skulle være kopieret fra Win95, det største flop, siden skabelsen af Microsoft, hører vist en helt anden tidsalder til. Men for at du ikke skal gå helt vild i tingene, så læs lige denne Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System

Her kan du, bl.a. læse, at X-Windows stammer tilbage fra 1984. Og hvornår var det liige Windows-95 udkom?? Åh, jo. Det var vist i 1995, altså 11 år senere end X-Windows. Så fortæl mig lige den med GUI kopieret fra Win95 en gang til, den var morsom.

Men fakta er: "X originated at MIT in 1984. The current protocol version, X11, appeared in September 1987".
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hej med jer

Indlæg af soundpartner »

Jimmyfj skrev:Hej Pac, og velkommen på forum.

Kopieret GUI fra Win95?? - Øh. Ikke for at være hoven, flabet eller noget i den stil. Men at GUI skulle være kopieret fra Win95, det største flop, siden skabelsen af Microsoft, hører vist en helt anden tidsalder til. Men for at du ikke skal gå helt vild i tingene, så læs lige denne Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System

Her kan du, bl.a. læse, at X-Windows stammer tilbage fra 1984. Og hvornår var det liige Windows-95 udkom?? Åh, jo. Det var vist i 1995, altså 11 år senere end X-Windows. Så fortæl mig lige den med GUI kopieret fra Win95 en gang til, den var morsom.

Men fakta er: "X originated at MIT in 1984. The current protocol version, X11, appeared in September 1987".


mon ikke manden mener gnome osv som alle mere eller mindre har en menubar med programmer og steder og nogle ikoner samt en snedig ting hvor åbne programmer popper op.

jeg vil vende den om og sige at det er jo sådan ca det man skal bruge så derfor er det der. ubuntu har så snedigt nok delt panelet i 2 hvilket jeg godt kan lide.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede