Hej ,jeg har installeret kubuntu 9.10 på en stationær maskine med både alm.netkort (eth0) som virker og et trådløst netkort (wlan0)som ikke virker når man vil køre trådløs. Ved at holde musen over netmanageren ses at den trådløse kører med driver "rt2800usb" og efter aflæsning af lsusb ses,at det er hardware fra IMC Networks.RETTELSE::::Jeg skrev før at der var hul igennem på SKYPE og det er ikke korrekt og man kan heller ikke installere programmer med apt så der er altså ingen forbindelse.I vers.9.04 hed den trådløse "ra0" hvor den nu i 9.10 hedder
"wlan0",har det nogen betydning?? Jeg er nu tilbage på 9.04 og her er ingen problemer med det trådløse. Er der nogen der kan give en forklaring??
wi-fi
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: wi-fi
Hejsa og velkommen i forum
Når Skype virker er der jo hul igennem. Har du prøvet om email virker? Kan du installere fra f.eks. Softwarecenter?
I Kubuntu er Konqueror standard browser, og den er efter min mening underlig. Prøv i stedet at installere Firefox eller en anden.
Når Skype virker er der jo hul igennem. Har du prøvet om email virker? Kan du installere fra f.eks. Softwarecenter?
I Kubuntu er Konqueror standard browser, og den er efter min mening underlig. Prøv i stedet at installere Firefox eller en anden.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD