Hej Forum !
Sidst jeg brugte Audacity, kunne jeg styre input styrken, men nu kan jeg ikke huske hvor eller hvordan !
Skal man installere eller åbne en eller anden mixer ?? Jeg bruger line-in.
Jeg mener, jeg bruger 8.10, og programmet er installeret fra Synaptic.
Hilsen guuf
Audacity. Input Volume
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Audacity. Input Volume
guuf skrev:Hej Forum !
Sidst jeg brugte Audacity, kunne jeg styre input styrken, men nu kan jeg ikke huske hvor eller hvordan !
Skal man installere eller åbne en eller anden mixer ?? Jeg bruger line-in.
Jeg mener, jeg bruger 8.10, og programmet er installeret fra Synaptic.
Hilsen guuf
Åbn
System > Indstillinger > Lyd, fanebladet Input
og foretag dine ændringer.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej Lath !
Tak for svar ! Jeg skulle bare flytte på nogle ikoner for at få Audacity's mikser frem.
Den virkede dog stadig ikke. Jeg var så inde og pille i "Sound", som Du foreslår..
Jeg fandt derefter på at åbne ALSA-mixer. Så virker det -- men der er dog stadig nogle vinylplader, der giver for kraftigt signal => overstyring.
Endvidere indikeres kun den ene monitoreringskanal ! mens frekvensgangen viser begge kanaler..
Hvorfor det ? Er det stadig stereo svarende til kilden ?
Kan man ændre dette ? Kan man generelt dæmpe inputtet, så det passer bedre til ALSA- mikseren.
Håber, Du kan kommentere ! Hilsen guuf.
Tak for svar ! Jeg skulle bare flytte på nogle ikoner for at få Audacity's mikser frem.
Den virkede dog stadig ikke. Jeg var så inde og pille i "Sound", som Du foreslår..
Jeg fandt derefter på at åbne ALSA-mixer. Så virker det -- men der er dog stadig nogle vinylplader, der giver for kraftigt signal => overstyring.
Endvidere indikeres kun den ene monitoreringskanal ! mens frekvensgangen viser begge kanaler..