Hej Forum !
Sidst jeg brugte Audacity, kunne jeg styre input styrken, men nu kan jeg ikke huske hvor eller hvordan !
Skal man installere eller åbne en eller anden mixer ?? Jeg bruger line-in.
Jeg mener, jeg bruger 8.10, og programmet er installeret fra Synaptic.
Hilsen guuf
Audacity. Input Volume
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Audacity. Input Volume
guuf skrev:Hej Forum !
Sidst jeg brugte Audacity, kunne jeg styre input styrken, men nu kan jeg ikke huske hvor eller hvordan !
Skal man installere eller åbne en eller anden mixer ?? Jeg bruger line-in.
Jeg mener, jeg bruger 8.10, og programmet er installeret fra Synaptic.
Hilsen guuf
Åbn
System > Indstillinger > Lyd, fanebladet Input
og foretag dine ændringer.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej Lath !
Tak for svar ! Jeg skulle bare flytte på nogle ikoner for at få Audacity's mikser frem.
Den virkede dog stadig ikke. Jeg var så inde og pille i "Sound", som Du foreslår..
Jeg fandt derefter på at åbne ALSA-mixer. Så virker det -- men der er dog stadig nogle vinylplader, der giver for kraftigt signal => overstyring.
Endvidere indikeres kun den ene monitoreringskanal ! mens frekvensgangen viser begge kanaler..
Hvorfor det ? Er det stadig stereo svarende til kilden ?
Kan man ændre dette ? Kan man generelt dæmpe inputtet, så det passer bedre til ALSA- mikseren.
Håber, Du kan kommentere ! Hilsen guuf.
Tak for svar ! Jeg skulle bare flytte på nogle ikoner for at få Audacity's mikser frem.
Den virkede dog stadig ikke. Jeg var så inde og pille i "Sound", som Du foreslår..
Jeg fandt derefter på at åbne ALSA-mixer. Så virker det -- men der er dog stadig nogle vinylplader, der giver for kraftigt signal => overstyring.
Endvidere indikeres kun den ene monitoreringskanal ! mens frekvensgangen viser begge kanaler..
Hvorfor det ? Er det stadig stereo svarende til kilden ?
Kan man ændre dette ? Kan man generelt dæmpe inputtet, så det passer bedre til ALSA- mikseren.
Håber, Du kan kommentere ! Hilsen guuf.
-
Til lath
Jeg skal lige beklage, at jeg kom til at skrive noget sludder: "at kun den ene kanal blev monitoreret"
Det var outputtet, som ikke var aktivt ...
Dette glemt, ville det stadig være rart at kunne tilpasse mixer eller input, så det ikke kun er de nederste 2 mm af skyderen, der kan bruges..
Hilsen guuf
Jeg skal lige beklage, at jeg kom til at skrive noget sludder: "at kun den ene kanal blev monitoreret"
Det var outputtet, som ikke var aktivt ...
Dette glemt, ville det stadig være rart at kunne tilpasse mixer eller input, så det ikke kun er de nederste 2 mm af skyderen, der kan bruges..
Hilsen guuf