xubuntu-kludder
-
- Geografisk sted: Hjortshøj v. Århus
xubuntu-kludder
Jeg sidder og forsøger at få enxubuntu-installation til at køre på en gammel dell p3 laptop, opgraderet med 512 mb ram og 40 gb harddisk. Når installationen når til 52%, vil den ikke længere, og afbryder installationen af 9.10. Jeg har prøvet med 8.10, og det gik godt nok. Så hardwaremæssigt burde det være ok. Jeg har prøvet med to forskellige 9.10 diske - samme resultat. Jeg har også prøvet med en opgradering fra 8.10 til 9.04 og til 9.10, men jeg ville gerne have en helt ren installation, for at have alle opgraderingerne. Hvad går galt????
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: xubuntu-kludder
Hej
Har du prøvet med Xubuntu Alternate 9.10/32 bit http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/relea ... e-i386.iso
Har du prøvet med Xubuntu Alternate 9.10/32 bit http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/relea ... e-i386.iso
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hvad er forskellen på den, og så den almindelige? Så vidt jeg kan se, er det "alternate", der foskellen ifht til den gængse download?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Alternate er sådan set den samme udgave, men der er ikke alt det grafiske miljø med under install, forstået på den måde at den er mere baceret på enkelte kommandovalg (som er nemme) og så er der ikke fin grafik under install, slutresultatet er præcis det samme, men den er god til de tilfælde hvor feks. grafikkortet driller under install.
Med venlig hilsen Christian
-
Det hjalp ikke, så det blev tilbage til udgangspunktet, altså 8.10, opgradering, så 9.04 og så 9.10. Gad vide, hvad det skyldes.