November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu er vi (lidt forsinket) klar med November måneds tema, i denne måned har vi valgt temaet ”Hvilken sportsgren dyrker du ?”.

Så uanset om du er til kampsport eller fodbold, skriv et indlæg herind og fortæl os andre om din sportsgren og glæderne ved den, det kunne jo inspirere andre til at dyrke lidt mere motion.

I den forbindelse kunne det også være interessant at vide, om aktivitetsniveau forandres mærkbart i de mørke kolde vintermåneder, eller om folk evt. skifter til indendørs-agtige aktiviteter.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af hvm »

Når jeg ikke er forkølet som nu, prøver jeg at løbe en 2-3 gange om ugen (men ikke specielt langt eller hurtigt). Jeg har ikke noget imod at løbe om vinteren - jeg vil hellere løbe i kulde end i hede - kun is er jeg ikke så glad for at løbe på :)
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af zob »

Landevejscykling. Kun sommer desværre.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Jarlen »

I øjeblikket tager jeg den stille og roligt med noget standard styrketræning i et motionscenter. Intet fancy dér. Men det er meget rart, især hvis man kan komme tidligt inden der kommer alt for mange mennesker. Desuden har de forskellige "hold" der giver mulighed for at man kan afprøve forskellige ting.
Ellers kan jeg godt lide at løbe en tur rundt om et par af søerne. Både fordi man kommer lidt udenfor, men også fordi det er afstressende at kunne lukke af, og bare bevæge sig rundt i et tempo man selv sætter. Især mens man løber forbi alle de biler der holder i kø. Så kan de lære at finde et ordentligt sted at køre bil, i stedet for i København! :)

Dog savner jeg de gode gamle dage hvor jeg spillede basket. Helt sikkert yndlingsspillet.Vi mødes stadig et par stykker og spiller engang imellem om sommeren, heldigvis. Det er altid en succes... hvis man ser bort fra at jeg altid ender med en forstuvet finger på grund af manglende opvarmning. Men det vender man sig heldigvis til :P
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af zob »

Jeg bor også ved søerne. Men jeg synes et eller andet sted det er ubehageligt at løbe ved siden af alle bilerne der holder i kø. Jeg har det som om at jeg hiver noget ned i lungerne som jeg ikke har brug for. Men ok. Det er sikkert bedre end ingenting, som er det jeg dyrker vinteren over.
dennismp

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af dennismp »

Lidt af hvert:

  • Styrketraening: Mest for at faa omfordelt lidt af kropsvaegten. Jeg traener om morgenen foer arbejde. Egentlig er jeg B(..C?)-menneske, men hvis min dag skal haenge sammen, saa er det nemmest at traene om morgen. Og saa er det jo rart at der ikke er koe ved maskinerne.. Motivationen er helt klar, naar kaeresten bemaerker forandringerne :-)
  • Motionsboksning: Konditraening og lidt styrke. Kan godt lide det, men er begyndt at overveje at finde noget der er mere serioes end hvad fitnessdk kan tilbyde.
  • Loeb: For nogle aar tilbage, kom jeg i saa meget form, at hvis jeg loeb over 3km, kom jeg i en tilstand hvor kroppen bare kunne arbejde. Det foeltes som om, at man kunne loebe evigt.. Det var fedt, at kunne slaa hjernen fra og bare lade kroppen arbejde. Er saa smaat kommet igang igen, men er ikke naaet dertil. Har tilmeldt mig broloebet til naeste aar, og jeg satser paa at jeg er for naerrig til at jeg stiller til start, saa pengene ikke er spildte :)
han
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. sep 2009, 16:32
IRC nickname: han

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af han »

Jeg driver med svømming, løp og sykling (MTB). Etter at jeg flyttet fra No til DK oppgav jeg klatring og ski.
Jo mer jeg får trenet jo mer energi får jeg. Desverre har jeg travle arbeidsdager i sommerhalvåret, så endelig blir det vinter og mere tid til systematisk trening.

Benytter anledningen til å rose dette forum (og google) som har gitt meg løsninger på alle mine Ubuntu utfordringer så langt (Netbank, Dreamweawer, VLC-guide, Opera, mm.). Jeg startet med 8.10, så jeg er rimelig ny, men allerede helfrelst. Jeg skifter aldri tilbake til windows.
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Don S »

Det falder ikke under definitionen af en sportsgren, da konkurrence som sådan ikke hører til i bevægelsesdisciplinen som jeg dyrker. Men jeg træner en del parkour rundt omkring, både indendøre såvel som udendøre hele året rundt. Men der er ingen tvivl om, at den udendørs træning bliver mere minimalistisk i vinterhalvåret, da vejret medfører at de fleste overflader bliver glatte og kolde, og derfor mere usikre at bevæge sig på. For tiden er hele min torsdag efter skole (fra 14:20 til ca. 21:10/22:10) dedikeret til parkour træning (forudsat jeg ikke har et tidspres eller er syg), og så træner jeg lidt løst de andre dage på ugen.

Håber det kan give lidt inspiration. :)
Billede

Billede Billede
Svante

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Svante »

Jeg løber 3-4 gange og styrketræner 2 gange om ugen.
I sommerperioden cykler jeg også til arbejde :)
bagger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 1. maj 2009, 14:18

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af bagger »

Jeg løber 2 gange om ugen hele året rundt, og så prøver jeg også at svømme 2 gange om ugen. Løbeturene når jeg, men det er ikke altid jeg får svømmet. Løb og svømning er ikke i klubregi.

Bordtennis spiller jeg så i klub. Det bliver til 2 gange om ugen i perioden august til juni. Ikke noget særlig højt niveau (serie 3), men det giver da også lidt motion.

Mvh Bjørn
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af laoshi »

Jeg har - som DonS - en smule forbehold over for 'sport'-begrebet, men lad gå da. Den fysiske (bl.a.) aktivitet, som jeg har dyrket de seneste 30 år, med vekslende intensitet og med skiftende fokus, er kungfu.
De seneste mange år er det hovedsagelig baguazhang og taijiquan efter Sun Lutangs tradition - en helhed af alsidige bevægelser, mental opmærksomhed og naturligt åndedræt.
Det er i denne forbindelse mit nick her på forum også skal ses: laoshi er kinesisk og betyder 'den gamle herre/lærer' - og antyder opsamlingen af en del erfaring som gerne skulle kunne nyttiggøres også for andre (og sådan hænger det også sammen med Ubuntu!)
Lidt mere kan ses på min hjemmeside http://stromata.dk
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg er så mest til sejlsport, jeg har sejlet siden jeg var 3 mdr. gammel og har siden da også sejlet en del kapsejlads, bla. har jeg deltaget i 3 DM i drabant 24 og 1 i LM 23, samt sejlet 1 enkelt gang Fyn rundt i 1992 med en Drabant 38.

Nu har jeg jo 3 dejlige børn, så pt. har jeg kun en Flipperjolle, som jeg morer mig med at lærer ungerne at sejle i, men jeg er faktisk ret imponeret over hvor hurtig den lille jolle kan sejle, pga. den meget lavet vægt (75-80 kg), er den meget livlig at sejle med og man kan sagtens følge med de store kølbåde på fladt vand.

Vi sejler mest inde i Guldborgsund, hvor jeg er sikker på at jeg kan svømme i land med børnene, hvis jeg nu skulle få presset jollen for hårdt, indtil videre er vi dog ikke væltet, men jeg har jo ikke fundet jollens grænse før den har vendt bunden i vejret :D

I år blev min sejlsæson afbrudt af at jeg brækkede benet, men jeg nåede da lige en tur til sverige i mine forældres Drabant 38, hvor vi sejlede igennem Gøtakanalen, her er et par billeder fra turen:

Undertegnede i en sluse:
Billede

Dette er sluserne ved Berg:
Billede
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Artificial Intelligence »

Tæller Magic Cards kortspil? :mrgreen:

Spiller lidt bold og bordtennis på hobbyplan. Men ellers ikke.
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Jeg »

Piberygning 8)
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Trolden
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. feb 2009, 11:48
IRC nickname: Trolden
Geografisk sted: Viborg

Re: November tema : Hvilken sportsgren dyrker du ?

Indlæg af Trolden »

Jeg kan med sikkerhed sige at min interesse falder udenfor begrebet "sport", men da jeg har et kronisk dårligt ben og nogle andre kroniske skader der gør at min fysiske udfoldelse er meget begrænset, så har jeg ikke rigtig andre muligheder. Jeg spiller bridge men så kan jeg sige at jeg blander selv kortene så lidt motion er der i det :? Men for mig er det en god hjerne gymnastik, og nej jeg er ikke over 70 og jeg ryger ikke cerutter :lol: