Hej.
Jeg har undret mig over hvor "Tilladelser" og "Tjenester" er blevet af.
Så vidt jeg kan se, er den der nu hedder "Opstartsprogrammer", tjenester eller minder lidt om det.
Grunden til jeg tænker i disse baner, var at jeg ville fjerne Empathy der ligger som standard når man laver en ren installation, og så gik jeg ud fra den lå inde under "Opstartsprogrammer", men kunne ikke finde den.
Ligesom mit problem med "CPU Frekvensskalering", den kræver man taster koden manuelt HVER gang man ændre hastighed, den kan ikke huske det som den kunne i 9.04 (Jaunty).
Jeg er lidt ærgerlig over disse små problemer, og ville være glad hvis der fandtes en løsning, udover ALPHA og gå tilbage til 9.04.
På forhånd tak.
Manglende "Tjenester" og "Tilladelser" i Karmic?
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Manglende "Tjenester" og "Tilladelser" i Karmic?
Ja. Jeg er også generet af en evolution-alarm-notify som skal have koden hver gang jeg logger ind (automatisk).
De er ganske sandt væk.
Til at erstatte "tjenester", kunne forsøge dig med bum (boot-up-manager). Den lægger sig i System-Administration-bootupmanager hvis du skriver
Men PAS PÅ. Du skal IKKE slukke for noget du ikke ved hvad er. Du kan virkelig lave puha i systemet her. Kom ikke og sig at du ikke var advaret.
De er ganske sandt væk.
Til at erstatte "tjenester", kunne forsøge dig med bum (boot-up-manager). Den lægger sig i System-Administration-bootupmanager hvis du skriver
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install bum
Men PAS PÅ. Du skal IKKE slukke for noget du ikke ved hvad er. Du kan virkelig lave puha i systemet her. Kom ikke og sig at du ikke var advaret.
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Re: Manglende "Tjenester" og "Tilladelser" i Karmic?
zob skrev:Ja. Jeg er også generet af en evolution-alarm-notify som skal have koden hver gang jeg logger ind (automatisk).
De er ganske sandt væk.
Til at erstatte "tjenester", kunne forsøge dig med bum (boot-up-manager). Den lægger sig i System-Administration-bootupmanager hvis du skriverKode: Vælg alt
sudo aptitude install bum
Jeg tænkte på om man kunne finde den der var i den gamle så det var som før? Eller fungere det slet ikke på samme måde mere og derfor bygget om? Eller?