Hej
Nu har jeg været den glade bruger af Ubuntu i et års tid.
Det har ikke været uden småproblemer, men de er stort set altid
blevet løst enten af mig selv eller af andre, vha. fora og google osv.
Jeg kører med Ubuntu på både en P4 stationær, en Asus Eee 900
og en Toshiba L10.
Nu ville jeg så lige prøve den Karmiske Koala. Det blev Toshiba
der måtte holde for.
Det er ikke godt! Den er langsom. Både i opstart og i brug.
Den reagerer langsomt selv når jeg skriver.
Ruller man i et vindue, så foregår det i store hak.
Der er også problemer med grafikken.
Det eneste positive er, at den nu korrekt kan gå i dvale og
vågne op igen.
Er der nogen der har en ide om, om det kan rettes/ bliver rettet,
eller skal jeg opgive den lidt for sløve Koala bjørn og vende
tilbage til 9.04 igen?
mvh,
Nyrup
9.10 LANGSOM...
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: 9.10 LANGSOM...
Hvis det er denne maslone du taler om: http://uk.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?service=UK&DISC_MODEL=0&ACTION=PRINT_WITH_BACK&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=104171
så forstår jeg godt, at systemet er en smule langsom at arbejde med. Men giv os lige et prej om hvorvidt du har sat mere RAM i den, eller der er de default 256 MB.
Nu fremgår det ikke af specifikationerne hvilket grafikkort der sidder i maskinen, men det lader til at være med "shared RAM", hvilket igen reducerer mængden af system-hukommelse, og dermed system-ydelse.
så forstår jeg godt, at systemet er en smule langsom at arbejde med. Men giv os lige et prej om hvorvidt du har sat mere RAM i den, eller der er de default 256 MB.
Nu fremgår det ikke af specifikationerne hvilket grafikkort der sidder i maskinen, men det lader til at være med "shared RAM", hvilket igen reducerer mængden af system-hukommelse, og dermed system-ydelse.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Re: 9.10 LANGSOM...
For at være helt præcis, så er det en Toshiba Satellite L10-335 og ja, på et tidspunkt
stoppede jeg en stang 256MB RAM mere i den, så der er en 512 stykker...
Det er jo ikke en hurtig ny maskine... på, den anden side, vi bliver jo alle ældre og jeg
går ind for at genbruge tingene så længe som muligt!... Der er jeg jo nok
ikke helt "normal", men det kan jo være, at krisetiderne kan føre noget godt med sig og
flytte lidt på normerne..
Nå, MEN, nu er der det, at den IKKE plejer at være langsom med 9.04!!! Så det er gået
tydeligt baglæns...
Jeg tror også jeg bakker... tilbage til 9.04 ind til nogen har et bud på hvad der er gået galt med
9.10 i forhold til sådan en oldsag af en PC.
mvh,
Nyrup
stoppede jeg en stang 256MB RAM mere i den, så der er en 512 stykker...
Det er jo ikke en hurtig ny maskine... på, den anden side, vi bliver jo alle ældre og jeg
går ind for at genbruge tingene så længe som muligt!... Der er jeg jo nok
ikke helt "normal", men det kan jo være, at krisetiderne kan føre noget godt med sig og
flytte lidt på normerne..
Nå, MEN, nu er der det, at den IKKE plejer at være langsom med 9.04!!! Så det er gået
tydeligt baglæns...
Jeg tror også jeg bakker... tilbage til 9.04 ind til nogen har et bud på hvad der er gået galt med
9.10 i forhold til sådan en oldsag af en PC.
mvh,
Nyrup