hvordan skal jeg boote fra gammel Win 98 pc
-
- Geografisk sted: Hedensted
hvordan skal jeg boote fra gammel Win 98 pc
ja nu griner i sikkert men jeg har en ældre bærbar som har kørt med Win 98 men HD er formateret så hvordan booter jeg op uden Win 98 boot diskette der er kun cd drev i maskinen jeg har prøvet at hente en live-cd og prøvet at boote fra den men det gav ikke noget resultat håber kan hjælpe
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: hvordan skal jeg boote fra gammel Win 98 pc
Hvor gammel er maskinen? Evt. specs. Så kan vi nok mere eller mindre gætte alderen, hvis du ikke ved det. Mærke.
Ser du. Der er nemlig maskiner der er så gamle at de ikke KAN boote fra CD (og endnu mindre USB). Jeg har selv en, hvor man kan skifte mellem et floppy-drev, og et cd-drev. Men man kan ikke hot-swappe, og den kan ikke boote fra CD.
Der er forskellige løsninger på den slags. Inden vi kaster os ud i det, kunne det være godt med lidt mere info. Det er jo ikke sikkert det er nødvendigt.
Ser du. Der er nemlig maskiner der er så gamle at de ikke KAN boote fra CD (og endnu mindre USB). Jeg har selv en, hvor man kan skifte mellem et floppy-drev, og et cd-drev. Men man kan ikke hot-swappe, og den kan ikke boote fra CD.
Der er forskellige løsninger på den slags. Inden vi kaster os ud i det, kunne det være godt med lidt mere info. Det er jo ikke sikkert det er nødvendigt.
-
- Geografisk sted: Hedensted
nå det var en fejl på skiven nu booter den fra cdrom drev jeg takker for hjælpen
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Nå Gudskelov. Jeg husker det som et mareridt at installere på den computer uden cd-drev eller usb at installere fra.