Ingen dansk understøttelse i 9.10?! (LØST)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Ingen dansk understøttelse i 9.10?! (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har lige installeret mit system 2 gange i træk, helt fra bunden af, slettede alle partitioner og lavede nye, først via trådløst net som selvfølgelig først var tilgængeligt efter man havde startet systemet op og indtastet sin kode til sit net, så var det i orden.

Der prøvede jeg så at opdatere mit ukomplette sprog som den sagde jeg havde, og den sagde noget med der var fejl i min source.list

Jeg prøvede så at smide den på kabel og ominstallere, med samme resultat.

Den viser alle menuer og ting på engelsk, selvom jeg fjerner engelsk og den står på "Dansk" alle steder muligt.

På forhånd tak.

EDIT:

http://peecee.dk/upload/view/200434/full
Senest rettet af Spotten 30. okt 2009, 02:16, rettet i alt 1 gang.
hansjorn

Re: Ingen dansk understøttelse i 9.10?!

Indlæg af hansjorn »

Spotten skrev:Jeg har lige installeret mit system 2 gange i træk, helt fra bunden af, slettede alle partitioner og lavede nye, først via trådløst net som selvfølgelig først var tilgængeligt efter man havde startet systemet op og indtastet sin kode til sit net, så var det i orden.

Der prøvede jeg så at opdatere mit ukomplette sprog som den sagde jeg havde, og den sagde noget med der var fejl i min source.list

Jeg prøvede så at smide den på kabel og ominstallere, med samme resultat.

Den viser alle menuer og ting på engelsk, selvom jeg fjerner engelsk og den står på "Dansk" alle steder muligt.

l

Utroligt, at der ikke er danske servere, der kan bruges i denne situation.

De fleste har automatikken sat på DK, så Ubuntu forsøger at hente opdateringer fra en dansk server, der ikke eksisterer.

I en anden tråd, har man løst problemet, idet man henviser til andre servere uden for Danmark, f.eks. Sverige - selv bruger jeg lige nu: sunet.se

Så gå ind i Administration -> Update3 Manager - og vælg så en anden server

Det er ikke helt let, men det er umagen værd.

Og så synes jeg, at UbuntuDanmark skal undersøge, hvad pokker der er sket med de manglende danske servere??

vh/Hans Jørn
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jeg må hellere lige nævne jeg under denne installation (Har installeret ubuntu siden 7.10), lod mærke til en ny mulighed hvor man vælger om den skal logge ind automatisk eller kræve kode, der valgte jeg en jeg ikke har set før, hvor den skrev noget med den ville dekryptere ens home når man logger ind samt kræve kode.

Jeg tænkte dette måske skyldtes problemet, men gider ikke geninstallere endnu engang hvis det er en kendt fejl.

På forhånd tak.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Problemet er løst! :-) Tak for hjælpen!

Lavede en video hvordan man gør, da det faktisk er nemt nok.

http://peecee.dk/upload/view/200439