Hvor meget spam får man egentligt.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Hvor meget spam får man egentligt.

Indlæg af cmay »

Jeg har haft computer siden jeg var 23. da jeg her for tre eller fire år gik over til linux havde jeg fået en spam mail og et par enkle stykker af de her falske tilbud om hjemmearbejde mens jeg brugte windows. efter jeg started med linux fik jeg en enkelt spam mail fra en spammer på ubuntu forums da jeg havde oprettet min bruger profil der.

Her I dag fik jeg en besvarelse fra social ministeriet og jeg måtte erkende at jeg trak på smilebåndet da thunderbird kommer med den besked at "thunderbird thinks this message is junk" . den havde jeg ikke set før og man da også på sin vis stille spørgsmål til hvor meget af det som de forskellige myndigheder skriver er "junk" .

Hvor meget spam får I andre egentligt. nogle af mine venner svare aldrig på mine mails da de får ufatteligt mænger af spam som de skal sortere i og derfor ikke lige gider at kigge efter de rigtige beskeder .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hvor meget spam får man egentligt.

Indlæg af Warhawk »

Det er absolut minimalt hvad jeg får af spam, og det er jeg selvfølgelig godt tilfreds med. Mine private emailadresser giver jeg kun ud til personer, jeg stoler på. Til sider hvor jeg opretter mig som bruger eller lignende, bruger jeg Gmail.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvor meget spam får man egentligt.

Indlæg af soundpartner »

da jeg har mit eget domæne har jeg ca 10-15 mailadresser samt en catchall konfigureret. til at oprette mig på sider (facebook og andet junk) der bruger jeg så min spam@adresse. til venner osv har jeg så en "venner"@adresse og til firmakontakter en "firma"@adresse osv... alt junket ryger derfor til spam-kontoen og det seriøse bliver så forwardet til en adresse som jeg modtager al min mail på, men delt op i mapper osv alt efter hvilken konto de er sendt til

jeg kikker kun spam mappen igennem hvis jeg ved der skulle være noget seriøst i denne. Når og eller hvis en af de seriøse konti bliver inficeret af diverse spam så er det meget nemt at sende denne viddere til spam-kontoen og så oprette en ny adresse til "den gruppe mennesker"
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvor meget spam får man egentligt.

Indlæg af Jarlen »

Alle mine mails bliver routed igennem min gmail-adresse, så jeg får ikke spam :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Hvor meget spam får man egentligt.

Indlæg af cmay »

Jeg har to mail adresser nu. førhen havde jeg bare en enkelt yahoo mail mener jeg det var. Idag bruger jeg en adresse til at oprette profiler og tilmelde mig ting. og en anden er mig og min brors php fusion side hvor vi bruger den mail service derfra.

jeg får stadig ikke andet end spam en gang hver anden år. jeg har en kammerat fra australien jeg emailer med som jeg fandt på ubuntu forums. og ellers er der ikke nogen der har min rigitige email adresse andet end familie og venner.

nogen af mine venner og mange som jeg kender overfladisk har en konto som bliver spammet så meget de ikke gider svare på de beskeder som kommer til dem. det undre mig lidt hvordan man tiltrække så meget spam .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hvor meget spam får man egentligt.

Indlæg af Warhawk »

cmay skrev:nogen af mine venner og mange som jeg kender overfladisk har en konto som bliver spammet så meget de ikke gider svare på de beskeder som kommer til dem. det undre mig lidt hvordan man tiltrække så meget spam .

Der kan være flere årsager til spam - den mest åbenlyse er at emailadressen er kompromitteret, enten ved
    at den er offentlig tilgængelig på nettet
    at ens computer er inficeret af malware
    at ens venner/bekendte har en inficeret computer

En anden mulighed er at ens emailadresse er så nem at gætte. Spammere prøver jo at høste virkelige adresser, men de gør også det, at de genererer tusindvis af tilfældige adresser i håb om at nogle af dem nok findes i virkeligheden. Især hvis man har Hotmail, Yahoomail o.lign. er der stor risiko.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD