Wine update

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Simme
IRC nickname: Nopa

Wine update

Indlæg af Simme »

Hej er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg finder en update af wine og hvilke koder der skal skrives for at den bliver downloaded?

And yesh i am a rookie :P
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Re: Wine update

Indlæg af thomasjohansen »

Normalt vil du enten via synaptic eller via tilføj/fjern programmer, få den sidste nye opdatering af et program, der er tilstede til ubuntu.

Det er en af de super gode ting ved linux.

Men nogle gange så er der alligevel en nyere version, som endnu ikke er tilstede i ubuntu, så må man se om man kan finde en .deb fil (sammmenlignes med setup.exe) eller også må man ud i en lidt mere kompliceret installations procedure.

Men hvis vi skal vende lidt tilbage til tilføj/fjern programmer og synaptic så er ubuntu lavet sådan at alle programmer bliver vedligeholdt et centralt sted fra via nogle software kilder.

Det er også via disse kilder man finder nye programmer.

Hvis du leder efter et program som ikke er i software kilderne så prøv getdeb.net, men vil stadig foreslå at søge efter det i dine kilder først.

Så i et andet indlæg at du gerne ville have IE, derfor ville du have Wine. IE er ikke nødvendig, ej heller tilrådelig både for stabiliteten og "sikkerheden". IE til linux er mest ment som et udviklingsværktøj så man kan teste i de rigtige miljøer.

Som ny linux bruger, hvor du kommer fra Windows, så er kunsten at finde programmer der kan afløse de gamle kommercielle. Men prøv at søg på en "funktion" du har brug for og mit gæt er at der sikkert findes et program der kan afløse dit gamle , og så er det endda gratis.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl