Kan ikke komme videre med installation (LØST)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
timeless
IRC nickname: Michael
Geografisk sted: Nees

Kan ikke komme videre med installation (LØST)

Indlæg af timeless »

Hej.

Jeg er kommet til trin 4 af 7 i installationen af ubuntu.
Jeg bruger den der hvor man kan vælge hvor mange GB man vil bruge til ubuntu og hvor mange man vil bruge til Windows.
jeg har valgt at bruge 150GB til ubuntu. jeg har trukket den der linje op så der står "microsoft windows xp home edition 78% (547.7GB)" og på den anden side står det "ubuntu 8.04 22% (150.8GB)
Det er jo også fint nok. Men når jeg så trykker fremad kommer der en boks hvor der står "an error occurred while writing the changes to the storage devices. The resize operation has been aborted.
Så trykker jeg "ok" også kommer der et skærm billede frem hvor der står i toppen "klargør Partitioner"
Der er der en der hedder /dev/sda1 og ved "type" står der "ntfs" og ved "size" står der "750145mb" ved "used står der "0mb"
Nedenunder står der "Free space" og "size er på 8mb"

Nogle der kan sige mig hvad jeg skal gøre nu. For er virkelig gået fast her.
Senest rettet af timeless 19. okt 2009, 23:19, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Kan ikke komme videre med installation

Indlæg af soundpartner »

timeless skrev:Hej.

Jeg er kommet til trin 4 af 7 i installationen af ubuntu.
Jeg bruger den der hvor man kan vælge hvor mange GB man vil bruge til ubuntu og hvor mange man vil bruge til Windows.
jeg har valgt at bruge 150GB til ubuntu. jeg har trukket den der linje op så der står "microsoft windows xp home edition 78% (547.7GB)" og på den anden side står det "ubuntu 8.04 22% (150.8GB)
Det er jo også fint nok. Men når jeg så trykker fremad kommer der en boks hvor der står "an error occurred while writing the changes to the storage devices. The resize operation has been aborted.
Så trykker jeg "ok" også kommer der et skærm billede frem hvor der står i toppen "klargør Partitioner"
Der er der en der hedder /dev/sda1 og ved "type" står der "ntfs" og ved "size" står der "750145mb" ved "used står der "0mb"
Nedenunder står der "Free space" og "size er på 8mb"

Nogle der kan sige mig hvad jeg skal gøre nu. For er virkelig gået fast her.

dit problem er højst sansynligt at windåsen har smidt sin data sådan lidt på må og få på din harddisk.
prøv at start op i windows og defragmenter dit drev. dette burde fikse dit problem trorr jeg
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
timeless
IRC nickname: Michael
Geografisk sted: Nees

Re: Kan ikke komme videre med installation

Indlæg af timeless »

okay mange tak :)
Jeg skriver tilbage hvis det ikke har hjulpet :)