Hvilket 32" TV

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Svante

Hvilket 32" TV

Indlæg af Svante »

Jeg står og skal til at have et nyt 32" LCD TV med Mpeg4 og HD. Jeg har pt. kig på Samsung og Sony.
Er der nogen, som har nogle erfaringer de vil give videre eller nogle gode råd?
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvilket 32" TV

Indlæg af lath »

Svante skrev:Jeg står og skal til at have et nyt 32" LCD TV med Mpeg4 og HD. Jeg har pt. kig på Samsung og Sony.
Er der nogen, som har nogle erfaringer de vil give videre eller nogle gode råd?


Med HD og MPEG4 er du godt kørende til digitalt TV, hvis der også er en DVB-T modtager med et CA kortlæser (til modtagelse af krypterede betalings TV med boxer TV).

Kig også på Boxer TVs side, hvis du har brug for at modtage TV fra dem.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Ubuntu NOOB
Indlæg: 66
Tilmeldt: 7. dec 2008, 19:47
IRC nickname: RogS

Re: Hvilket 32" TV

Indlæg af Ubuntu NOOB »

Skal det være Full-HD eller bare HD-Ready?
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvilket 32" TV

Indlæg af lath »

Ubuntu NOOB skrev:Skal det være Full-HD eller bare HD-Ready?


Ved jeg ikke nogen om, men jeg synes at HD Ready lyder som Full-HD light, men det er nok bare det samme. (marketing/reklame brage-snak.)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvilket 32" TV

Indlæg af Jarlen »

HD-Ready er den mindre udgave af HD, den der hedder 720p. Det er så vidt jeg ved den opløsning de fleste HD-kanaler vil blive sendt i fra starten af, men den er mindre end Full-HD der er på 1080. Personligt ville jeg ikke spilde tid eller penge på at købe andet end 1080p.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvilket 32" TV

Indlæg af soundpartner »

Jarlen skrev:HD-Ready er den mindre udgave af HD, den der hedder 720p. Det er så vidt jeg ved den opløsning de fleste HD-kanaler vil blive sendt i fra starten af, men den er mindre end Full-HD der er på 1080. Personligt ville jeg ikke spilde tid eller penge på at købe andet end 1080p.

det er vist ikke helt sådan jeg har hørt den...
full hd det ER hd et vil sige at tuner osv i aparatet er hd
hdready der sidder en eller flere hdmi indgange så du kan tilkoble en hdtuner f.eks men selve tuneren i skærmen er IKKE hd
de 720 p er almindelig skærmbredte for et videscreen tv-signal (og også en dvd)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvilket 32" TV

Indlæg af Jarlen »

Tallene henviser ikke til antal kolonner (skræmbredde) men antal række (skærmhøjde).

NTSC som bruger til "standard-tv" i bl.a. USA bruger 486 linjer, PAL som bruges i Europa bruger 576 linjer. HD opløsning er enten på 720 eller 1080. Et HD-Ready TV er som navnet antyder klar til HD, dvs. vil kunne vise enten 720 eller 1080 linjer, og vil derfor pr. definition have bedre opløsning end et ikke-HD-Ready TV, men vær opmærksom på at HD ikke er entydigt da der er ret stor forskel på 720 og 1080 linjer (du kan f.eks. se forskel hvis du leger med opløsningen på din PC).

http://da.wikipedia.org/wiki/High-definition_video
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)