Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af snigepige »

Oktober er den første måned i efteråret. Derfor går månedens tema ud på at vi her kan formulere hvad efteråret byder på for os og hvad det betyder for os.
Det kan være alt fra Halloweenfester til skovtur med ungerne, til billeder vi har taget, musik der minder os om efteråret, tegninger, ja hvad som helst vi kan finde på.

Der er frit slag så det er bare om at komme igang.

//Gry
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af Jarlen »

September er første måned i Efteråret, men det gør det jo ikke mindre hyggeligt :-)

Personligt er jeg ikke meget for efteråret i øjeblikket. Da min tid mest ryger på arbejdet med studiet har jeg desværre ikke så meget tid til at holde øje med de magiske rød-brune farver, og de fantastiske himmelfænomener man kan opleve mht. skyformationer osv. så dette efterår bliver for mig bare sur kulde, regn og blæst. Men jeg håber da at få tid til en tur i tivoli og se på græskarhoveder med nevøerne.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af snigepige »

Jarlen skrev:September er første måned i Efteråret, men det gør det jo ikke mindre hyggeligt :-)


Haha, ja, jeg var vist lidt for træt igår da jeg skrev post, nå, vi lader det stå, så har folk lidt at grine ad :lol:
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af Don S »

Efteråret er den måned, hvor man går fra at ærgre sig over, at solen er væk til at glæde sig til, at sneen falder. Med andre ord, en måned præget af sorg og længsel efter sommerens lune, samt en barnlig drivkraft, der trækker en mod den smukke vinter, og de hvide snefnug.
Billede

Billede Billede
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af Jeg »

Hvad er sne?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jeg skrev:Hvad er sne?


Det er et euforiserende stof :mrgreen:



OT: Jeg har taget ferie fra arbejde i den uge. Skal ikke lave noget specielt...
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af neglesaks »

Efterååret er den tid på året hvor man får en god undskyldning for at rode med sine computere.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har været oppe i vores sommerhus og hygge mig med mine 3 dejlige børn i efterårsferien, vi var bla. på vikingeskibsmuseet i Roskilde, hvor der er nok at kigge på for alle i familien, her er lidt billeder fra turen :

Billede

Billede

Billede

Billede
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Oktober Tema: Formuler Dit Efterår

Indlæg af laoshi »

Efteråret er for mig en af de gode årstider (lige som forår, sommer og vinter, i øvrigt...)
Det betyder ro uden døre efter sommerens mere hektiske stemning. Arbejdsmæssigt betyder det opstart af mange ting. Og ellers er der efterårsferien som et lyspunkt i mørket - nu hvor det ikke som i min barndom er 'kartoffelferien' hvor man lå og rodede i koldt og klamt mudder for at få afgrøderne i hus.

Vi har en lang tradition for at tage i sommerhus med nogle venner et eller andet sted i Danmark, hvor man kan opleve naturen - mange gange har det været ved Vesterhavet (den egn hvor jeg stammer fra), men i år blev det Sydsjælland, nærmere betegnet nær Præstø. Så står den på afslapning, brætspil, læsning, snak og rødvin og god mad og almindelig hygge. Samt mange små og større traveture.
Vi boede ca. 10 m. fra vandet ved Roneklint - her ses udsigten fra terrassen:

Billede

Vi fik gået nogle lange ture i skovene omkring huset, og der var så meget råvildt, fasaner, gæs og andet godt, at man var ved at falde over det. Og især hunden var vældig begejstret. Den fik nogle ordentlige traveture, bl.a. til Jungshoved:

Billede

Da det nu er den egn, hvor Gøngehøvdingen udspiller sig, så måtte jeg jo lige genlæse min barndoms store knaldroman - nåede både Gøngehøvdingen og Dronningens Vagtmester. Og det lykkedes også at finde den jættestue, hvor Svend Poulsen Gønge efter traditionen skjulte sig for svenskerne:

Billede

Det er så lykkedes hunden at snige sig ind i billedet - en dejlig Irsk Glen of Imaal Terrier. (D'en falder måske lidt i med kampestenene, men den er der. Så I kan jo lege 'find Molly).

En afstikker til Møn og klinten blev det også til - der var lige sket en nedstyrtning, men det opdagede vi nu først da vi kom hjem igen. Og så var der jo lige Elmelund og Kjeldby kirker med de helt enestående kalkmalerier af Elmelundemesteren - han en vildtvoksende fantasi.

Så alt i alt - en friperiode (ikke mindst fordi der ikke var antydning af trådløse netværk i nærmeste nærhed).
Det er efteråret i kort begreb for mig.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi