Ubuntu finder ikke usb-enheder Løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
anker
IRC nickname: ank

Ubuntu finder ikke usb-enheder Løst

Indlæg af anker »

Jeg har et mystsik problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:

Når jeg indsætter usb-lagerenheder (usb-stik, kortlæser, kamera) sker der absolut intet. Drevet optræder ingen steder. Jeg har læst mig frem til hvordan der mountes, men det forudsætter jo at drevet optræder, så jeg kan vælge det. Har testet samtlige usb-stik ved at indsætte tastatur, mus, printer etc. - de installeres uden problemer.

Problemet er opstået efter at jeg nogen gange unmountede usb-enhederne manuelt (regnede med at det svarer til "sikker fjernelse af hardware i windows). Det virker som om jeg permanent har afskåret forbindelsen til enhederne. Lige bortset fra at det enkelte gange lykkes efter forsøg i mange forskellige usb-stik. Men helt tilfældigt hvilket der virker "på dagen".

Nogen bud på hvordan jeg løser dette irriterende problem?
Senest rettet af anker 15. nov 2010, 21:26, rettet i alt 1 gang.
Farten dræber - kør windows.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu finder ikke usb-enheder

Indlæg af zob »

Kan du fortælle hvilket output du får før du tilslutter noget og skriver:

Kode: Vælg alt

lsusb

i en terminal.
Prøv så at tilslutte din hardware, giv den lige et par sekunder til at fatte det og skriv så lsusb som før i terminalen. Er der sket noget?
anker
IRC nickname: ank

Re: Ubuntu finder ikke usb-enheder

Indlæg af anker »

Kommandoen oplister bus 1 - 5, alle med device 1, og ID 0000.

Det intressante er at da jeg efterfølgende indsatte usb-hub, kamera og usb-stick, fandt og genkendte maskinen dem alle - både i oplistningen i terminalen efter ny kørsel af "lsusb-kommandoen, men de bliver også vist i oversigten over tilsluttede drev.

Venter dog lige med at lukke denne tråd til jeg har haft maskinen genstartet nogle gange, og set om problemet vender tilbage.

Men foreløbig tak for hjælpen - havde ikke opdaget dit svar, da jeg havde glemt at sætte "hak" ved e-mail advisering.
Farten dræber - kør windows.