Hej Alle.
Jeg er ny i Ubuntu, derfor vil jeg meget gerne bede om lidt hjælp.
Efter jeg har installeret Ubuntu, vil jeg prøve at Rute/route fra Wireless til Kablet, og tilbage igen. Men hvordan dælen gør jeg det.
På forhånd tak
-Duulfen-
At rute fra wireless til Kablet
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: At rute fra wireless til Kablet
Hej og velkommen i forum.
stra
Jeg forstår ikke helt, hvad det er du vil, men hvis du højreklikker på netværksikonet, får du mulighed for at aktivere/deaktivere de forskellige netværk.duulfen skrev:Hej Alle.
Jeg er ny i Ubuntu, derfor vil jeg meget gerne bede om lidt hjælp.
Efter jeg har installeret Ubuntu, vil jeg prøve at Rute/route fra Wireless til Kablet, og tilbage igen. Men hvordan dælen gør jeg det.
På forhånd tak
-Duulfen-
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hejsa.
Jeg vil prøve at lave den til en midlertidig server. dvs den ska rute/route mellem det trådløst og det kablede netkort.
Jeg har nemlig flyttet min stationær maskine, og der er ikke trukket kabler endnu.. Men den ska gerne på nettet indtil jeg har fået gjort det..
-Duulfen-
Jeg vil prøve at lave den til en midlertidig server. dvs den ska rute/route mellem det trådløst og det kablede netkort.
Jeg har nemlig flyttet min stationær maskine, og der er ikke trukket kabler endnu.. Men den ska gerne på nettet indtil jeg har fået gjort det..
-Duulfen-
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Okay, der må jeg så melde pas, det ved jeg ikke meget om.duulfen skrev:Hejsa.
-Duulfen-
stra
stra
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
det er muligt at bygge en bro (bridge) mellem 2 netkort i en maskine, MEN det er ikke noget som jeg kan guide dig igennem.
du kan prøve at google det selv, men min anbefaling her fra er at du investerer da ca 69,95 et billigt usb wifi-kort koster og så bruger et sådant til du får dig dit kabel.
du kan prøve at google det selv, men min anbefaling her fra er at du investerer da ca 69,95 et billigt usb wifi-kort koster og så bruger et sådant til du får dig dit kabel.
-
- Geografisk sted: Smørum
Hvis du vil bruge en comp. som server, skal der laves en åben vej gennem din router.
Du skal i DMZ pege på computeren. (eks. 168.192.1.200) så vil forespøgsler udefra gå direkte til din server.
Det er ikke godt at styre en router fra trådløs forbindelse.
Du skal i DMZ pege på computeren. (eks. 168.192.1.200) så vil forespøgsler udefra gå direkte til din server.
Det er ikke godt at styre en router fra trådløs forbindelse.
Rigtige mænd tager ikke backup.