Host af hjemmeside

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
ev00l
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. aug 2009, 01:04
IRC nickname: frede

Host af hjemmeside

Indlæg af ev00l »

Hey ubuntudanmark.

Da jeg ikke længere gider at betale for min account hos discountasp.net, har jeg lukket den i håb om at finde et billigere alternativ (php). Nogen som kan anbefale nogle gode hosting firmaer, eventuelt komme med lidt erfaring?

Har kort kigget på one.com og det virker jo ikke så dyrt men ville meget gerne have noget input fra nogle som havde prøvet det før :D

på forhånd tak.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af Rattus Norvegicus »

One.com har jeg hørt meget negativt om i forbindelse med deres support, som skulle være meget længe om at svare, hvilket gjorde at jeg også fravalgte dem da jeg bogstaveligt talt flygtede fra WebDomain.dk, som også har en elendig support (spørg dem i øst og du får svar i vest), men derud over også har for meget nedetid på serverne...

Jeg valgt i stedet DomainDirect.dk's 1 gb gratis webhotel til mit forum, og efter et par måneder følte jeg at deres servere var stabile nok og deres support var yderst tilfredstillende med svar indenfor 24 timer (længste svartid jeg har oplevet indtil nu er ca. 20 timer), og jeg valgte at opgradere til deres 10 gb webhotel til forummet som koster 9 kr/md (plus moms).

Efter opgraderingen flyttede jeg også min private hjemmeside til dem på deres gratis webhotel.

Min kæreste har også en hjemmeside på deres gratis webhotel, og da vi skulle flytte sammen skrev jeg til dem og spurgte om en af siderne ville blive tvunget til at lukke ned, da der i reglerne står at der kun må være 1 gratis webhotel pr. husstand, og vi fik svaret at de ville notere at vi havde fået særlig tilladelse til at have 2 i vores husstand :)

Jeg har kun positivt at sige om DomainDirect.dk :)
Hilsen Kenny
ev00l
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. aug 2009, 01:04
IRC nickname: frede

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af ev00l »

Det lyder godt, tak for hjælpen. Jeg vil lige kigge nærmere på domaindirect :D
hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af hvm »

Jeg har været tilfreds med one.com + support, men det er også en low-key hjemmeside.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af Pihl »

Siden her kører faktisk på one.com, og har gjort det i 3 år. I betragtning af det antal besøgende her er, så kører siden rigtigt godt, og har kun haft mindre performance problemer i små perioder.

Jeg har styr nok på det tekniske til at jeg aldrig rigtig har haft brug for deres support, men de få gange jeg har smidt en henvendelse ind har jeg fået svar dagen efter.

Ellers tag et kig på http://megahost.dk, som også har et billigt webhotel men med en mere direkte tilgængelig support.
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af laoshi »

Jeg har også et par sider hos one.com og har haft det en del år - det kører bare uden problemer. Har ikke haft brug for support, for alle de spm. som jeg har haft er allerede besvaret på deres hjemmeside.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af thomasjohansen »

Jeg har haft one.com men da jeg skule have flere domæner blev det lidt dyrt, derfor skiftede jeg til gigahost.dk hvor man har ca 4 gb og kan have uendelige domæner uden at betale ekstra for webhotel plads.

Samtidig kan man hos gigahost.dk selv opsætte en del af sine php indstillinger, bla. slå safemode fra mv.

Negativ oplevelse med One.com:
I det forløb med at skifte webhotel, havde jeg ikke fået afmeldt hos one.com og da opkrævningen for næste periode, kom ca 30 dage før det udløb, skrev jeg at jeg ikke ønskede at forny, men der var det allerede for sent da deres opsigelsesfrist var 45 dage. De var ikke til at stikke i så dem kan jeg ikke anbefale. Senere har jeg fået mine kunder til at skifte fra one.com til gigahost.dk.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
ev00l
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. aug 2009, 01:04
IRC nickname: frede

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af ev00l »

Jeg tror jeg starter med at prøve host domaindirect :D Tak for alle de gode input.
ABDK
Indlæg: 18
Tilmeldt: 21. sep 2009, 12:15
IRC nickname: ABDK
Geografisk sted: KBH

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af ABDK »

Hvad med at leje en billig VPS til 30-60 kroner om måneden, smide Debian på den og så LAMP ?

evt her http://www.thenynoc.com/vps.html .. Deres service ikke viiildt god, men den er der da.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get remove windows
ev00l
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. aug 2009, 01:04
IRC nickname: frede

Re: Host af hjemmeside

Indlæg af ev00l »

Hehe, det lugter også af en del mere arbejde :P