Muligt at vælge mellem flere skærmopsætninger ved start?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
deepcore

Muligt at vælge mellem flere skærmopsætninger ved start?

Indlæg af deepcore »

Jeg har en ret standard ubuntu installeret på min IBM T43 laptop.
Når jeg er hjemme sidder den i en docking station som har to store skærme sat til.
Når jeg har laptoppen med mig er der kun laptoppens egen skærm.

Er det muligt at have forskellige startop muligheder, med flere opstarts muligheder så jeg ikke laver rod i opsætningerne når jeg tager laptoppen med mig?

Tænkte evt på et forskellige Grubmuligheder eller noget lignende.

Jeg har to forskellige xorg filer der passer til hver opsætning.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Muligt at vælge mellem flere skærmopsætninger ved start?

Indlæg af lath »

deepcore skrev:Jeg har en ret standard ubuntu installeret på min IBM T43 laptop.
Når jeg er hjemme sidder den i en docking station som har to store skærme sat til.
Når jeg har laptoppen med mig er der kun laptoppens egen skærm.

Er det muligt at have forskellige startop muligheder, med flere opstarts muligheder så jeg ikke laver rod i opsætningerne når jeg tager laptoppen med mig?

Tænkte evt på et forskellige Grubmuligheder eller noget lignende.

Jeg har to forskellige xorg filer der passer til hver opsætning.

Ubuntu - og andre Linux distributioner for den sags skyld har et modulopbygget system i langt højere grad end det er tilfældet end for Windows - og løsningen har derfor ikke noget med kernen (grub) at gøre.

Du skal ned og rode med GDM:

Læs filen - derer gode tips i. Dokumentation på: http://library.gnome.org/admin/gdm/2.26/configuration.html.en
Du skal rette i /etc/gdm/gdm-custum - men som der står i filen og i dokumentationen understøtter gdmsetup ikke alle keys (konfigurationsmuligheder).

Jeg skal lige bemærke at jeg ikke kan hjælpe dig med hvad der skal skrues på, da min maskine er en produktionsmaskine, som ikke må udsættes for "spændende" konfigurationsændringer (min egen politik).

Disclaimer: Bemærk at du potentielt kan 'slukke' for den grafiske brugergrænseflade, så er du advaret!

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags