Hej nu har jeg ledt i godt en halv time, og jeg kan ikke finde nogen indlæg der handler om fjernelse af ubuntu (men mindre det er en dual-boot).
Jeg har et problem med noget software/hardware (pen scanner, og genkendelses software). Muligvis kan det være et problem med at få forbindelse til hardware..
HJÆLP...
Fjern Ubuntu 9.04
-
- Geografisk sted: Odense
Fjern Ubuntu 9.04
ssksogaard
Effektivitet er intilligent dovenskab.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Fjern Ubuntu 9.04
ssksogaard skrev:Hej nu har jeg ledt i godt en halv time, og jeg kan ikke finde nogen indlæg der handler om fjernelse af ubuntu (men mindre det er en dual-boot).
Jeg har et problem med noget software/hardware (pen scanner, og genkendelses software). Muligvis kan det være et problem med at få forbindelse til hardware..
HJÆLP...
da ubuntu er et styresystem er det ganske nemt at fjerne hvis det står alene. Det er nemlig bare at installere et nyt styresystem oven på og overskrive ubuntu.
-
Troede jeg også. Men da jeg prøvede, meldte windows installationen fejl på systemet, og lukkede ned..
ssksogaard
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
ssksogaard skrev:Troede jeg også. Men da jeg prøvede, meldte windows installationen fejl på systemet, og lukkede ned..
Det er muligvis fordi windows ikke kan læse ext3 som er standard i ubuntu, du kan prøve at hente programmet Gparted http://gparted.sourceforge.net/download.php , formatere harddisken til fat32 eller nfts og så prøve at installere windows igen.
Jeg er dog ikke helt sikker på om det hjælper i dit tilfælde - fordi jeg selv har kunne installere XP på en hd med ext3, men det er da forsøget værd.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Det prøver jeg når jeg kommer hjem...
ssksogaard
-
Hvaaa.. Hvordan kører man programet?
ssksogaard
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Brænd det på en cd og start den op. Følg anvisningerne.ssksogaard skrev:Hvaaa.. Hvordan kører man programet?
Har du en UbuntuCD kan du også starte fra den og gennem system/administration/partionseditor udføre formateringen. Gælder vistnok kun for 09.04 udgaven.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Kunne ikke få det til at virke.. Så gik bare ind i BIOS og ændrede lidt.. Fik det til at virke... TAK for hjælpen..
ssksogaard
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Brugte du så Gparted eller en Ubuntu livecd ? og har du fået geninstalleret windows ?
Med venlig hilsen Christian
-
Hverken.. Ændre på HDD controlleren, tilbage til IDE, derefter ingen problem...
ssksogaard