Hej eksperter!
Jeg har en Vista Laptop, som jeg gerne vil have Wubi på, men desværre får jeg ikke nogen "installation complete", ikke nogen reboot og deraf ikke nogen boot option.
Jeg har prøvet at downloade Wubi installer fra http://wubi-installer.org/ og også prøvet at lave en iso CD og installerer Wubi herfra, men med samme resultat.
Filerne bliver udpakket i en ubuntu mappe, men der ske ikke mere.
Jeg har slået mit antivirus fra under installationen.
Hvordan får jeg Wubi installeret?
Mvh
Jørgen
[LØST] Wubi installation på Vista fejler
-
- IRC nickname: Sky
- Geografisk sted: Nordsjælland
[LØST] Wubi installation på Vista fejler
Senest rettet af JørgenG 3. aug 2009, 22:30, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Wubi installation på Vista fejler
Hej og velkommen i forum.
Når du brænder den skal det ske med så lav hastighed, som muligt og tjek cd, ved at starte den op fra boot og vælg tjekCD.
Derefter kan du prøve, at starte den op uden at installere, for at se om det virker.
stra
WUBI installer siden, bør du holde dig fra. Den giver tit problemer. Når du siger, du har lavet en isoCD (imageCD), hvor har du så downloadet imaget fra? Denne side http://www.ubuntu.com/getubuntu/download ?JørgenG skrev:Hej eksperter!
Jeg har en Vista Laptop, som jeg gerne vil have Wubi på, men desværre får jeg ikke nogen "installation complete", ikke nogen reboot og deraf ikke nogen boot option.
Jeg har prøvet at downloade Wubi installer fra http://wubi-installer.org/ og også prøvet at lave en iso CD og installerer Wubi herfra, men med samme resultat.
Filerne bliver udpakket i en ubuntu mappe, men der ske ikke mere.
Jeg har slået mit antivirus fra under installationen.
Hvordan får jeg Wubi installeret?
Mvh
Jørgen
Når du brænder den skal det ske med så lav hastighed, som muligt og tjek cd, ved at starte den op fra boot og vælg tjekCD.
Derefter kan du prøve, at starte den op uden at installere, for at se om det virker.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
ISO CD-en lavede jeg efter at have downloaded den fra denne hjemmeside (download).
Jeg har testet at den kan køre (uden installation).
Hvorledes kan jeg ellers få fat i en Wubi version, som jeg kan prøve?
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Det er ikke en speciel udgave du skal have fat i. Den almindelige Ubuntu desktop version, indeholder WUBIinstalleren, og det skulle køre, ved at ligge CDen i drevet, når Vista kører, og den installerer Ubuntu, som et program Vista.JørgenG skrev:ISO CD-en lavede jeg efter at have downloaded den fra denne hjemmeside (download).
Nu ved jeg ikke med Vista, men med XP får jeg valgmuligheden, når jeg starter PCern, og vil tro det er det samme.
stra
stra
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Stra skrev:Det er ikke en speciel udgave du skal have fat i. Den almindelige Ubuntu desktop version, indeholder WUBIinstalleren, og det skulle køre, ved at ligge CDen i drevet, når Vista kører, og den installerer Ubuntu, som et program Vista.JørgenG skrev:ISO CD-en lavede jeg efter at have downloaded den fra denne hjemmeside (download).
Nu ved jeg ikke med Vista, men med XP får jeg valgmuligheden, når jeg starter PCern, og vil tro det er det samme.
stra
Det er muligt at wubi installeren skal køres med superbrugerrettigheder. Det er noget med at højreklikke på wubi-installeren og vælge den rigtige valgmulighed.
Du kan også kigge lidt på Wubis FAQ på: http://wubi-installer.org/faq.php
Mere Wubi: http://wubi-installer.org/
Iøvrigt: Afsæt en ca 15 GB diskplads til Ubuntu (i Wubi installeren).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Har prøvet begge "help" links uden resultat!
Wubi installeren kører OK og udpakker filerne til mappen ubuntu på c drev, og så stopper processen. Der kommer ikke den sidste screen med "completing the Ubuntu setup wizard -(reboot)" - så installeren bliver aldrig rigtig færdig.
Jørgen
Wubi installeren kører OK og udpakker filerne til mappen ubuntu på c drev, og så stopper processen. Der kommer ikke den sidste screen med "completing the Ubuntu setup wizard -(reboot)" - så installeren bliver aldrig rigtig færdig.
Jørgen
-
JørgenG skrev:Har prøvet begge "help" links uden resultat!
Wubi installeren kører OK og udpakker filerne til mappen ubuntu på c drev, og så stopper processen. Der kommer ikke den sidste screen med "reboot" - så der mangler ligesom noget i processen!
Jørgen
Du læste ikke i FAQen!
Du skal genstarte computeren.
Kilde: Kig på http://wubi-installer.org/faq.php, "How do I select whether to run Windows or Ubuntu?"
When you reboot you can choose to run Windows or Ubuntu.
Hvis du ikke har fået den valgmulighed skal du slå beskyttelse af Master Boot Record (MBR) fra i BIOS, og derefter installere igen. Herefter skal du genstarte.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg har naturligvis prøvet at genstartet maskinen, men jeg får ikke den skærm op, som du viser!
Slå beskyttelse af MBR fra? - jeg prøvede at frykke på F2 under opstart, men kan ikke lige finde noget om MBR - et lille hint til det?
Mvh/ JørgenG
Slå beskyttelse af MBR fra? - jeg prøvede at frykke på F2 under opstart, men kan ikke lige finde noget om MBR - et lille hint til det?
Mvh/ JørgenG
-
Hej igen
Det er altså dejligt, når man selv kan finde løsningen på problemer!
Den Wubi installer, man kan downloade og som er på er på Ubuntu isoCD er behæftet med fejl, så man skal have fat i en ny Wubi r134 installer og den virker perfekt!
Se evt. på http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1155817
Mvh/ JørgenG
Den Wubi installer, man kan downloade og som er på er på Ubuntu isoCD er behæftet med fejl, så man skal have fat i en ny Wubi r134 installer og den virker perfekt!
Mvh/ JørgenG
Senest rettet af JørgenG 3. aug 2009, 22:31, rettet i alt 1 gang.
-
JørgenG skrev:Hej igen
Den Wubi installer, man kan downloade og som er på er på Ubuntu isoCD behæftet med fejl, så man skal have fat i en ny Wubi r134 installer og den virker perfekt!
Mvh/ JørgenG
Hej JørgenG
Det glæder mig at du fandt løsningen på dit problem.
Jeg vil gerne bede dig om at tilføje teksten "[LØST] Wubi installation på Vista fejler" (uden anførseltegn, self) i emne feltet i dit første indlæg i denne tråd.
Det er en konvension vi har her i forum. Formålet er at det gør det muligt for andre at finde løsningen på et problem -tilmed er det også en del af Ubuntu ånden
Ubuntu er et filosofisk ord fra Sydafrika, fra Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(philosophy)):
Ubuntu is an ethic or humanist philosophy focusing on people's allegiances and relations with each other. The word has its origin in the Bantu languages of Southern Africa. Ubuntu is seen as a classical African concept
An attempt at a longer definition has been made by Archbishop Desmond Tutu (1999):
A person with Ubuntu is open and available to others, affirming of others, does not feel threatened that others are able and good, for he or she has a proper self-assurance that comes from knowing that he or she belongs in a greater whole and is diminished when others are humiliated or diminished, when others are tortured or oppressed.
Archbishop Desmond Tutu further explained Ubuntu as follows (2008):
One of the sayings in our country is Ubuntu - the essence of being human. Ubuntu speaks particularly about the fact that you can't exist as a human being in isolation. It speaks about our interconnectedness. You can't be human all by yourself, and when you have this quality - Ubuntu - you are known for your generosity.
We think of ourselves far too frequently as just individuals, separated from one another, whereas you are connected and what you do affects the whole world. When you do well, it spreads out; it is for the whole of humanity.
Store ord!
/Lars