Hej
Jeg sider med et problem som nogle måske kan hjælpe mig med ??
jeg har nogle harddiske med NTFS som jeg forsøger at få kontakt med via et USB interface. men jeg kan ikke få dem til at mounte
den skriver :'
$log file indicates unclean shutdown (0,0) faild to mount '/dev/sdc1': Operation not supported mount is denied because NTFS is marked to be in use.
den foreslår så at gøre :
' sudo mount -t ntfs-3g/dev/sdc1/media/disk -o force '
men den kører jeg i terminalen og intet bliver anderledes min Nautilus 2.22.5.1 kan stadig ikke mounte !
nogen der kan hjælpe ??
MVh
Anton
Cannot mount volume.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Cannot mount volume.
Anton Moller skrev:Hej
Jeg sider med et problem som nogle måske kan hjælpe mig med ??
jeg har nogle harddiske med NTFS som jeg forsøger at få kontakt med via et USB interface. men jeg kan ikke få dem til at mounte
den skriver :'
$log file indicates unclean shutdown (0,0) faild to mount '/dev/sdc1': Operation not supported mount is denied because NTFS is marked to be in use.
den foreslår så at gøre :
' sudo mount -t ntfs-3g/dev/sdc1/media/disk -o force '
men den kører jeg i terminalen og intet bliver anderledes min Nautilus 2.22.5.1 kan stadig ikke mounte !
nogen der kan hjælpe ??
MVh
Anton
Du skal koble harddisken på en computer med et Windows operativsystem og lukke den ordentlig ned - altså ikke bare rive USB stikket ud, når du er færdig med at bruge den.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags