Mit filsystem et igen løbet fuld, kan ikke se hvad der gør det.
Systemovervågning viser nu 0 bytes tilgængelig og al skriveadgang er stoppet pga manglende plads.
Hvis jeg ser i Egenskaber for Filsystem, har jeg 25GB, men 'noget indhold er ulæseligt'
Har tømt /tmp mappen, men stadig samme problem.
Jeg kører Ubuntu 9,04 ext4 formatteret.
Måske er det 'Remastersys Backup' som jeg lige har installeret, men jeg kan ikke finde det under Tilføj/Fjern menuen.
Sidste gang kørte jeg også 9,04 men ext3, hvor jeg så prøvede at ændre partitionstørrelsen, men det hjalp heller ikke.
Nogen der har en ide.........
Filsystem 0 bytes tilgængeligt
-
Filsystem 0 bytes tilgængeligt
Senest rettet af sbo 28. jul 2009, 17:33, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Filsystem 0 bytes tilgængeligt
Det kan være det lyder underligt, men har du prøvet at tømme papirkurven? Min kone havde på et tidspunkt problemer med at gemme på en USB-stick. Der lå ingen filer på, men hun kunne ikke kopiere over på den. Problemet blev løst ved at tømme papirkurven.
-
sbo skrev:Mit filsystem et igen løbet fuld, kan ikke se hvad der gør det.
Systemovervågning viser nu 0 bytes tilgængelig og al skriveadgang er stoppet pga manglende plads.
Hvis jeg ser i Egenskaber for Filsystem, har jeg 25GB, men 'noget indhold er ulæseligt'
Måske er det 'Remastersys Backup' som jeg lige har installeret, men jeg kan ikke finde det under Tilføj/Fjern menuen.
Ser ud som det er . home/remastersys/ISOTMP der er vokset til 16GB, men det er kun root som kan slette den, hvordan gør jeg det
Sidste gang kørte jeg også 9,04 men ext3, hvor jeg så prøvede at ændre partitionstørrelsen, men det hjalp heller ikke.
-
bagger skrev:Det kan være det lyder underligt, men har du prøvet at tømme papirkurven? Min kone havde på et tidspunkt problemer med at gemme på en USB-stick. Der lå ingen filer på, men hun kunne ikke kopiere over på den. Problemet blev løst ved at tømme papirkurven.
Det hjalp desværre ikke at tømme papirkurven
-
sbo skrev:Mit filsystem et igen løbet fuld, kan ikke se hvad der gør det.
Har også prøvet sudo apt-get purge remastersys, men får: No space left for device.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
system/administration/systemoprydder eller dette http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=92
stra
Prøv at undgå at gentage dine post
stra
Prøv at undgå at gentage dine post
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Valby
Prøv at se, hvilken mappe eller fil, der fylder med dette værktøj:
Programmer -> Tilbehør -> Diskforbrugsanalyse.
Jeg havde engang det samme problem på min kones computer, hvor kernelloggen (linuxkernens logbog) var løbet løbsk. Jeg slettede filen ved at køre filhåndtering som superbruger
Terminalkommando (Programmer -> Tilbehør -> Terminal)
og klikke mig frem til filen og slette den med Shift+Delete (for at springe papirkurven over).
Jeg havde engang det samme problem på min kones computer, hvor kernelloggen (linuxkernens logbog) var løbet løbsk. Jeg slettede filen ved at køre filhåndtering som superbruger
Terminalkommando (Programmer -> Tilbehør -> Terminal)
Kode: Vælg alt
sudo nautilus
og klikke mig frem til filen og slette den med Shift+Delete (for at springe papirkurven over).
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
sådanUBUNTU skrev:Prøv at se, hvilken mappe eller fil, der fylder med dette værktøj:
Terminalkommando (Programmer -> Tilbehør -> Terminal)Kode: Vælg alt
sudo nautilus
Tak for hjælpen, det var lige hvad der skulle til