Hej folkens
Når jeg tænder op efter at min Dell Studio 15 CoreDuo 2.0Ghz 2GB RAM har været i enten dvale eller hvile, bliver mit system dræbende langsom. Eks: Det at åbne en avi fil tager nu 6-7 sek! Så lang tid tager det slet slet ikke når computeren er startet op fra slukket tilstand.
Har søgt men kan slet ikke finde noget der kan løse mit problem. En skrev at man kunne slå Compisz fra, men det burde ikke være det der er problemet.
Er der nogen derude, som har lignende problemer og som evt har en løsning??
Ubuntu er langsom efter dvale og hvile!
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Ubuntu er langsom efter dvale og hvile!
rasmus_bt skrev:Hej folkens
Når jeg tænder op efter at min Dell Studio 15 CoreDuo 2.0Ghz 2GB RAM har været i enten dvale eller hvile, bliver mit system dræbende langsom. Eks: Det at åbne en avi fil tager nu 6-7 sek! Så lang tid tager det slet slet ikke når computeren er startet op fra slukket tilstand.
Har søgt men kan slet ikke finde noget der kan løse mit problem. En skrev at man kunne slå Compisz fra, men det burde ikke være det der er problemet.
Er der nogen derude, som har lignende problemer og som evt har en løsning??
det er desværre et kendt problem med mange maskiner.
problemet ligger højst sansynligt i at der er et stykke hardware der ikke bliver lukket rigtigt ned til dvale eller som ikke bliver startet rigtigt op efter dvale. På eee 900 var der broblemer med at lydkortet lavede netop den slags problemer du beskriver. på en af mine andre maskiner var det det firewire der lavede disse problemer...
det er meget svært at finde ud af hvad der forårsager den slags problemer. hvis jeg var dig ville jeg prøve at google på din specifikke maskine og så problemet... virker dette ikke så prøv enkelte hardwarekomponenter.