Netbank løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jønse

Netbank løst

Indlæg af Jønse »

Hej er der nogen der kan komme med en god forklaring?? Jeg har Ubuntu 8.04 på to maskiner alt har fungeret perfekt indtil en opdatering i sidste uge. Efter denne opdatering kunne jeg ikke længere komme i min netbank. I stedet for Java snurretoppens fremkomst skete der intet. Jeg geninstallerede så 8.04 påny og så var alt i orden på den ny installerede maskine. Så hvidt jeg kan se er de samme Java applikationer installeret på begge PC'ere?
Jeg bruger Eikbank (Bec) :?
Jønse
Senest rettet af Jønse 3. okt 2009, 14:46, rettet i alt 1 gang.
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Re: Netbank

Indlæg af eyvind »

Gå ind i synaptic pakkeprogram og søg på Java.
Fjern den første java du støder på.
Rul ned til Sun Java 5 eller 6 og installer den i stedet for.

Det virker på Danske Bank.
Rigtige mænd tager ikke backup.
Jønse

Indlæg af Jønse »

Tak til Eyvind.
Jeg fandt ingen løsning så jeg genstallerede også vores anden Ubuntu og alt har fungeret upåklageligt siden...som det plejer! Et dejligt omgængeligt styresystem, hurtigt at (gen)installere, nemt i brug og i almindelighed meget driftsikkert.
Jeg forsøgte faktisk at afinstallere alt Java og derefter at geninstallere det, det hjalp bare ikke!
Men tak for hjælpen! :D :D
jønse
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Jeg forsøgte faktisk at afinstallere alt Java og derefter at geninstallere det, det hjalp bare ikke!

Ok - men der er to typer Java i synaptik....................og det er den fra sun der skal bruges.
Rigtige mænd tager ikke backup.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Prøv at afinstallere alt med java via synaptic og derefter gå ind i programmer>tilbehør>terminal og indsætte denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jønse

Indlæg af Jønse »

Tak til jer begge.
Det er faktisk nyt for mig at der er to typer Java i Synaptik. Næste gang installerer jeg via terminal med den komando som Christian angiver. Jeg havde faktisk set den tidligere på eftermiddagen, det var et svar til en anden Eik Bank (Bec) bruger som øjensynlig også havde oplevet at login skærmen frøs. Det er et ret stort problem med netop Eik Bank da den ikke eksisterer fysisk (ingen filialer) , det er kun en netbank, så uden login-skærm ingen bank, uden bank ingen penge!!
Tak for hjælpen til jer begge, jeg kan igen styre økonomien, min egen altså!