jeg har lige installeret ubuntu via wubi installer.
men problemet er at tingene star pa dansk, men jeg kan ikke fa danske bogstaver...det er lidt provo , er der nogen der har nogle loesninger ??
Danske bogstaver i ubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Danske bogstaver i ubuntu
Hej
Har du prøvet at gå ind i system>administration>sprogunderstøttelse , installere Dansk sprog og fjern den Engelske.
Har du prøvet at gå ind i system>administration>sprogunderstøttelse , installere Dansk sprog og fjern den Engelske.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: mauran
well det er paa dansk alt sammen. men jeg kan stadig ikke skrive de danske bogstaver paa tastaturet :/
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
system>indstillinger>tastatur>layout>tastaturmodel , prøv at se om nogle af de andre muligheder virker.
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Valby
Ja, jeg har oplevet at wubi valgte italiensk tastaturlayout :-O. Gør som arvai siger, og genstart computeren. . Før kan du (vist nok) ikke se om det virker.
Det er et problem, der opstår, fordi man ikke selv har adgang til at indstille tastaturlayout under en wubi-installation. Så "gætter" wubi bare. Men det er heldigvis let at fikse.
Det er et problem, der opstår, fordi man ikke selv har adgang til at indstille tastaturlayout under en wubi-installation. Så "gætter" wubi bare. Men det er heldigvis let at fikse.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50