ikoner i lxde løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Gnimm Elf

ikoner i lxde løst

Indlæg af Gnimm Elf »

hvordan fjerner man ikoner i hovedmenuen, i venstre hjørne af skrivebordet? jeg har to firefoxlinks der ikke virker mere, den ene med et fiske ikon jeg måtte bruge som nødløsning, fordi jeg ikke kunne finde det "rigtige" i hovedmenuen. jeg ved godt at man kan finde et billede og linke til det. i hovedmenuen (editoren) hvor man kan bestemme hvilke programmer der skal være tilsstede, kan man ikke se de links der ikke virker, så jeg kan ikke fjerne dem. desuden følger fiske ikonet med hvis jeg forsøger at lægge firefox ned på min launchbar, det bliver til en ødelagt genvej der ikke virker. jeg har på en eller anden måde fået linket til ikonet og kan nu ikke fjerne forbindelsen? alt dette er sket efter instalation at FF3.5 og afinstall af FF 3.0. Det hjælper ikke at afinstalere lxde, og geninstalere!
Senest rettet af Gnimm Elf 7. sep 2009, 17:18, rettet i alt 1 gang.
Mvh Gnimm Elf
Casper Hansen

Re: ikoner i lxde

Indlæg af Casper Hansen »

Gnimm Elf skrev:hvordan fjerner man ikoner i hovedmenuen, i venstre hjørne af skrivebordet? jeg har to firefoxlinks der ikke virker mere, den ene med et fiske ikon jeg måtte bruge som nødløsning, fordi jeg ikke kunne finde det "rigtige" i hovedmenuen. jeg ved godt at man kan finde et billede og linke til det. i hovedmenuen (editoren) hvor man kan bestemme hvilke programmer der skal være tilsstede, kan man ikke se de links der ikke virker, så jeg kan ikke fjerne dem. desuden følger fiske ikonet med hvis jeg forsøger at lægge firefox ned på min launchbar, det bliver til en ødelagt genvej der ikke virker. jeg har på en eller anden måde fået linket til ikonet og kan nu ikke fjerne forbindelsen? alt dette er sket efter instalation at FF3.5 og afinstall af FF 3.0. Det hjælper ikke at afinstalere lxde, og geninstalere!

Højreklik og tryk på Preferences (har ikke brugt LXDE i lang tid, men det skal være i den dur). Så kommer der et vindue op med nogle naven fx firefox.desktop. Den fjerner du bare og ikonet fjerner sig.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Gnimm Elf

Re: ikoner i lxde

Indlæg af Gnimm Elf »

Højreklik og tryk på Preferences (har ikke brugt LXDE i lang tid, men det skal være i den dur). Så kommer der et vindue op med nogle naven fx firefox.desktop. Den fjerner du bare og ikonet fjerner sig.

hvor skal jeg højreklikke?
jeg kan godt fjerne ff (som ikke virker i lauchbaren) og fiske ikonet. men det følger med igen, når jeg førsøger at lægge ff i lauchbaren igen, og linket virker stadig ikke , selvom jeg klikker på den rigtige udgave af ff ( der er kun en ff3.5)
ff kan startes fra menuen, i venstre hjørne, men jeg kan ikke fjerne de ubrugte firefox ikoner ( en fisk og en uden ikon) fra 3.0 udgaven!?
Mvh Gnimm Elf