Jeg bruger netbank (Danske Bank) men der er problemer med at komme ind.
Ved at køre bankens pc-tjek, får jeg af vide: 'der er ikke installeret understøttelse af java', eller at sikkerhedsindstillingerne ikke tillader brug af java, hvad jeg mene de gør. Men samtidig siger den, at jeg har - java script Ver. 1.6.
Går jeg ind under System/Indstillinger ligger der Sun java 6 Plugin Control Panel og Sun java 6 Policy Tool.
Banken forslår at jeg downloader en java fra Sun. Her kan jeg hente Linux RPM (self-extrating file) eller Linux (self-extrating file). Hvilken af de to skal jeg bruge og hvor skal den placeres.
Jeg køre Ubunto 9.04 med Firefox 3.5
Og til sidst, er der ikke en lettere fremgangsmåde, da vejledningen for installering fra Sun er ret så omfattende.
Håber på et svar, som en begynder kan forstå.
Uffe
Java og netbank problemer (LØST)
-
- IRC nickname: siliam
Java og netbank problemer (LØST)
Senest rettet af siliam 10. dec 2009, 13:41, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Java og netbank problemer
siliam skrev:Jeg bruger netbank (Danske Bank) men der er problemer med at komme ind.
Ved at køre bankens pc-tjek, får jeg af vide: 'der er ikke installeret understøttelse af java', eller at sikkerhedsindstillingerne ikke tillader brug af java, hvad jeg mene de gør. Men samtidig siger den, at jeg har - java script Ver. 1.6.
Går jeg ind under System/Indstillinger ligger der Sun java 6 Plugin Control Panel og Sun java 6 Policy Tool.
Banken forslår at jeg downloader en java fra Sun. Her kan jeg hente Linux RPM (self-extrating file) eller Linux (self-extrating file). Hvilken af de to skal jeg bruge og hvor skal den placeres.
Jeg køre Ubunto 9.04 med Firefox 3.5
Og til sidst, er der ikke en lettere fremgangsmåde, da vejledningen for installering fra Sun er ret så omfattende.
Håber på et svar, som en begynder kan forstå.
Uffe
for at bruge danske netbank med andet end internet explorer så skal du kontakte banken og få et aktivcard som bruges til at verificere at du er dig.
har du dette?
danske bank kan IKKE bruges på "normal vis" i ubuntu (med mindre du installerer microsoft internet explorer) grunden er at danske bank har valgt at låse deres krypteringsløsning til netop internet explorer for at gøre det så sikkert som muligt
-
- IRC nickname: siliam
Re: Java og netbank problemer - soundpartner
soundpartner
Jeg køre - aktivcard - og det har virket før, men altså ikke nu. Så kan det have noget med 'java' at gøre???
Jeg køre - aktivcard - og det har virket før, men altså ikke nu. Så kan det have noget med 'java' at gøre???
-
- IRC nickname: sound
Re: Java og netbank problemer - soundpartner
siliam skrev:soundpartner
der er lige kommet updates til java, til flashblock og noscript inden for den sidste uges tid. det kan sagtens have noget med dette at gøre...
selv har jeg pt ikke strøm på mit aktivcard så jeg kan ikke teste
-
Re: Java og netbank problemer
Jeg kan ikke bruge sun-java til Portalbank - i stedet afinstallerer jeg sun-java, og installerer icedtea6-plugin med tilhørende pakker.
Men der er sikkert danske-netbank-brugere, der har en mere relevant løsning for dig - held og lykke
P.S. En af de meget positive ting, da jeg afprøvede OpenSolaris, var, at netbank fungerede ootb, med hvad jeg antager var sun-java. Det var ret fedt!
Men der er sikkert danske-netbank-brugere, der har en mere relevant løsning for dig - held og lykke
P.S. En af de meget positive ting, da jeg afprøvede OpenSolaris, var, at netbank fungerede ootb, med hvad jeg antager var sun-java. Det var ret fedt!