Nyt isenkram

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Nyt isenkram

Indlæg af Warhawk »

Hej i sommervarmen :D

For nylig købte jeg nyt isenkram, og jeg havde på forhånd besluttet, at der ikke skulle spares. Så valget var egentlig faldet på en Lenovo ThinkPad T500 (den model med ATI grafikkort), men til min store skuffelse var den udgået af det danske marked. Så måtte jeg i stedet tage det næstbedste, så det blev således en R500 med ATI grafikkort.

Modellerne med ATI grafikkort kan nemlig trække en opløsning på 1680 x 1050. For at få mest ud af dyret besluttede jeg at smide en SSD i. Jeg havde læst en del test og var kommet frem til at det skulle være en Patriot SSD. Så købte så en 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD. Og jeg må sige at den er hurtig. Maskinen har en boottid på 15 sek. til klar skrivebord i Ubuntu - det er sgu pænt hurtigt.

De fleste programmer starter på ca. 1 sekund. Installation af programmer eller opdateringer går fantastisk hurtigt i forhold til harddisk. Alt i alt er det en drøm når tingene bare flyver afsted.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD