Jeg kører Ubuntu 9.04 på min Acer bærbare. For lidt tid siden satte jeg et trådløst netværk op, og dette kører helt fint. Problemet er dog, at jeg skal indtaste min brugerkode, hver gang jeg starter computeren op - ellers vil den ikke tilgå netværket.
Der popper et vindue op med følgende tekst:
"Panelprogram til netværkshåndtering (usr/bin(nm-applet) ønsker at tilgå standard nøgleringen, men den er låst".
Koden, som låser den op, er vel at mærke min kode i Ubuntu og ikke den kode, som man skal bruge for at få adgang til routeren. Da jeg i sin tid køre Ubuntu 8.10 med et andet trådløst netværk (det vil sige en anden router) havde jeg ikke dette problem.
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg får den til at gå på netværket, uden jeg behøver bruge min kode?
Netværkshåndtering kræver adgangskode
-
- Geografisk sted: Albertslund
Re: Netværkshåndtering kræver adgangskode
Gå ind i System --> Netværksforbindelser for at redigere din forbindelse...
Når du har indtastet passwordet kommer der et vindue op med redigeringen af din forbindelse og nederst i dette vindue er der en box hvor der står "Tilgængelig for alle brugere"... sørg for der er flueben i boxen og klik Anvend
Det er ihvertfald måden jeg fixede det på herhjemme
Når du har indtastet passwordet kommer der et vindue op med redigeringen af din forbindelse og nederst i dette vindue er der en box hvor der står "Tilgængelig for alle brugere"... sørg for der er flueben i boxen og klik Anvend
Det er ihvertfald måden jeg fixede det på herhjemme
Hilsen Kenny
-
Re: Netværkshåndtering kræver adgangskode
Det virker perfekt! Tak for hjælpen.
-
- Geografisk sted: Albertslund