Ny netbook, fra usb?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
matlerbru

Ny netbook, fra usb?

Indlæg af matlerbru »

Jeg får en ny netbook imorgen der er nu xp på den, men skal selvfølgelig os ha ubuntu på den ;D
Jeg vil først vide om det kan betale sig at installere netbook remix på den frem for det almindelige ubuntu? Har hørt der er lidt problemer med det :b
Jeg har ihvertfald downloadet netbook remix ig den kommer i en .img fil, hvad skal jeg gøre for at lægge den på et usb stik?, Altså, skal jeg åbne den og ligge filerne over, eller skal jeg bare ligge hele filen over?,
Hvis jeg skal åbne den, hvilket program skal jeg så gøre det med, da jeg ik har nogle programmer der kan åbne filen, og jeg mindes da også at de andre versioner af ubuntu kommer i en .iso, hvorfor gør den her ikke det? (:
Casper Hansen

Re: Ny netbook, fra usb?

Indlæg af Casper Hansen »

http://www.linuxin.dk/node/14068

- Har ikke som sådan haft problemer med NBR.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
matlerbru

Indlæg af matlerbru »

hmm, tak, det lyder ik så voldsomt indviklet, (:
Casper Hansen

matlerbru skrev:hmm, tak, det lyder ik så voldsomt indviklet, (:

To af mine venner, som bestemt ikke er teknisk anlagte, når det kommer til GNU/Linux har hver installeret gennem SD kort eller USB stik. det er meget nemt :wink:
Billede

lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

matlerbru skrev:Jeg får en ny netbook imorgen der er nu xp på den, men skal selvfølgelig os ha ubuntu på den ;D
Jeg vil først vide om det kan betale sig at installere netbook remix på den frem for det almindelige ubuntu? Har hørt der er lidt problemer med det :b
Jeg har ihvertfald downloadet netbook remix ig den kommer i en .img fil, hvad skal jeg gøre for at lægge den på et usb stik?, Altså, skal jeg åbne den og ligge filerne over, eller skal jeg bare ligge hele filen over?,
Hvis jeg skal åbne den, hvilket program skal jeg så gøre det med, da jeg ik har nogle programmer der kan åbne filen, og jeg mindes da også at de andre versioner af ubuntu kommer i en .iso, hvorfor gør den her ikke det? (:

Hej

Ubuntu 9.04 "Jaunty Jacalope" NBR (Netbook Remix) er ikke god på Ausus Eee computere - her er Eeebuntu[1] 3.0 et bedre valg.

Det er i alle tilfælde min erfaring med en Asus Eee 1002HA.

Kig lidt på soundpartner udmærkede netbook guide. [2]

[1]: Eeebuntu - Ubuntu til Asus Eee computere
http://www.eeebuntu.org
Basic er skrabet udgave = installer kun de pakker du har brug for
Standard det som de fleste har brug for af software - klar til brug efter installation.
NBR svar til Ubuntu "Jaunty Jacalope" NBR, men med en Linux kerne fra array.org
Alle 3 versioner af Eeebuntu 3.0 har den samme Linux kerne fra array.org.

[2]: Soundpartners netbook guide
http://soundpartner.linux.dk/eeebu

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Casper Hansen

lath skrev:
Ubuntu 9.04 "Jaunty Jacalope" NBR (Netbook Remix) er ikke god på Ausus Eee computere - her er Eeebuntu[1] 3.0 et bedre valg.

Hvilke problemer er du stødt på?
Billede

lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Casper Hansen skrev:
lath skrev:

Hvilke problemer er du stødt på?

Med Jauntu NBR kan bllæseren kun køre op i hastighed - ikke ned, dertil dårlig scheduler - eller programmer som bruger for mange resourcer (meget ringe svartider fra programmer - op til adskillige sekunder) - array.org Linux kerne løste blæserproblemet, og det andet sikkert af Eeebuntu Basic, hvor jeg kun installerer det jeg har brug for.

Jeg kører nu Eeebuntu 3.0 Basic med de pakker jeg har brug (Firefox, tunderbird, xchat, openoffice.org og GIMP) + noget CLISP på min Asus Eee 1002HA.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags