hejsa. jeg er ny herinde og har fået kubuntu 9.04 på computeren...
Jeg får denne her besked når jeg updatere systemet : you need to fork!!??
Hvad betyder det?
hej igen
får denne her besked!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: får denne her besked!
Hej og velkommen til forum
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Tekniske spørgsmål generelt.
MVH Redaktør-Team
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Tekniske spørgsmål generelt.
MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
hehe det kan da ikke passe der bare står "You need to fork?" Hvordan forker man?
hvis du åbner terminalen og bruger "sudo Aptitude upgrade" burde det virke!..
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg bruger Ubuntu og det er derfor jeg havde håbet på at andre Kubuntubrugere ville hjælpe
Men så forsøger jeg det nu, prøv med denne kommando i terminalen, som befinder sig i Programstart->Programmer->System->Terminal:
Den er med i "Oprydning og opdatering af Ubuntu" http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=92
Hold øje med om der kommer en fejlmelding og send den evt herind.
-------------------------
@Klyp
Host host ..... husk lige små bogstaver en anden gang.
Men så forsøger jeg det nu, prøv med denne kommando i terminalen, som befinder sig i Programstart->Programmer->System->Terminal:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo rm -rf $HOME/.local/share/Trash/files && sudo rm -rf ~/.evolution/mail/local/folders.db && sudo rm -rf /var/log/*.gz && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes
Den er med i "Oprydning og opdatering af Ubuntu" http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=92
Hold øje med om der kommer en fejlmelding og send den evt herind.
-------------------------
@Klyp
Host host ..... husk lige små bogstaver en anden gang.
c@c-desktop:~$ sudo Aptitude upgrade
[sudo] password for c:
sudo: Aptitude: command not found
c@c-desktop:~$
Med venlig hilsen Christian
-
Klyp skrev:hehe det kan da ikke passe der bare står "You need to fork?" Hvordan forker man?
Han har lige opgraderet, så hvordan ville det lige hjælpe
Når en tråd er løst så marker den løst