Spørgsmål vedrørende update

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
erikja

Spørgsmål vedrørende update

Indlæg af erikja »

Hej.

Jeg får denne info, når jeg laver en update:

W: Kunne ikke hente cdrom://Ubuntu 9.04 _Jaunty Jackalope_ - Release i386 (20090420.1)/dists/jaunty/main/binary-i386/Packages Brug apt-cdrom for at apt kan lære den at kende. apt-get update kan ikke bruges til at tilføje nye cd'er

W: Kunne ikke hente cdrom://Ubuntu 9.04 _Jaunty Jackalope_ - Release i386 (20090420.1)/dists/jaunty/restricted/binary-i386/Packages Brug apt-cdrom for at apt kan lære den at kende. apt-get update kan ikke bruges til at tilføje nye cd'er

E: Nogle indeksfiler kunne ikke hentes, de er blevet ignoreret eller de gamle bruges i stedet.
E: Kunne ikke opnå låsen /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Hvad gør jeg for at undgå dette ?
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Re: Spørgsmål vedrørende update

Indlæg af Vinder »

Hej.

Fejlen ligner en jeg fik efter at have prøvet 9.04 Live-CD (uden at installere) på en PC, hvor jeg har 8.10 installeret.

Jeg fandt ud af at CD'en havde lagt en linje ind i mine softwarekilder (System->Administration->Softwarekilder). Efter at have fjernet fluebenet ud for den linje der indeholdt noget med "9.04" har jeg ikke oplevet problemet.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
erikja

Re: Spørgsmål vedrørende update

Indlæg af erikja »

@Vinder.

Tak for dit svar, der også løste problemt her :D