Kan man installere ubuntu UDEN en Live CD?
En af mine bekendte har en gammel PC, som han gerne vil have ubuntu på.
Men DVD drevet virker ikke.
Kan man evt. installere ubuntu via USB nøgle på hele harddisken?
Man kan vel ikke downloade wubi, og så installere ubuntu via den på hele harddisken?
James
Installere ubuntu UDEN LiveCD løst
-
Installere ubuntu UDEN LiveCD løst
Senest rettet af James 16. jan 2010, 11:33, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Installere ubuntu UDEN LiveCD
Hej
Jeg går ud fra at du har adgang til en pc med Ubuntu.
I system->administration->opret en usb-opstartsdisk kan du lave et usbstick med Ubuntu på og så installere fra det.
Det kræver blot en alm. isofil med Ubuntu og et usbstick på mindst 2gb.
Isofilen kan du evt hente her http://se.releases.ubuntu.com/9.04/ubun ... p-i386.iso (hvis du ikke har den i forvejen).
Jeg har i øvrigt lige installeret fra usbstick på 2 pc´er denne weekend og det er nemt nok at gøre det på den måde.
Jeg går ud fra at du har adgang til en pc med Ubuntu.
I system->administration->opret en usb-opstartsdisk kan du lave et usbstick med Ubuntu på og så installere fra det.
Det kræver blot en alm. isofil med Ubuntu og et usbstick på mindst 2gb.
Isofilen kan du evt hente her http://se.releases.ubuntu.com/9.04/ubun ... p-i386.iso (hvis du ikke har den i forvejen).
Jeg har i øvrigt lige installeret fra usbstick på 2 pc´er denne weekend og det er nemt nok at gøre det på den måde.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Re: Installere ubuntu UDEN LiveCD
Tak Christian
Jo - Jeg har selv en PC med ubuntu på, og siger tak for informationen, som skal afprøves i morgen
James
Jo - Jeg har selv en PC med ubuntu på, og siger tak for informationen, som skal afprøves i morgen
James