Hjælp til at installere Java Update 14 i Ubuntu 9.04

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Pazau
IRC nickname: Nicolas
Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn

Hjælp til at installere Java Update 14 i Ubuntu 9.04

Indlæg af Pazau »

Jeg kunne godt tænke mig at installere Java Update 14 i Firefox 3.0.11 på min Ubuntu 9.04 installation.
Jeg kiggede først og fremmest på Java beskrivelse af hvordan man gør, og den ser ummidelbart meget nem ud. Et par kopier af nogle kommandoer i Terminalen (dog med rettelse til den rette version), og den skid skulle være slået.

Problemet er bare at jeg ikke kan få Firefox til at gøre brug af plugin'et. Den insisterer højt og helligt på at bruge Java Update 13 som er installeret via pakkesystemet.
Firefox bruger nu en fil der hedder "libnpjp2.so", som er placeret i "/usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.13/jre/lib/i386".

Flytter jeg den fil, vil Firefox ikke kunne finde nogen Java-fil, selvom jeg har gjort som der stod i guiden på Sun' hjemmeside. Jeg havde tænkt på en løsning i form af at henvise til en anden fil i Firefox' indstillinger via about:config, men jeg kan ikke finde nogen indstillinger der relaterer til lokation af en Java-fil.

Update 14-mappen har en fil der har samme navn som den fil Firefox nu gør brug af. Er der nogen der vil hjælpe mig med at få Firefox til at bruge den fil?
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hjælp til at installere Java Update 14 i Ubuntu 9.04

Indlæg af Stra »

Pazau skrev:Jeg kunne godt tænke mig at installere Java Update 14 i Firefox 3.0.11 på min Ubuntu 9.04 installation.
Jeg kiggede først og fremmest på Java beskrivelse af hvordan man gør, og den ser ummidelbart meget nem ud. Et par kopier af nogle kommandoer i Terminalen (dog med rettelse til den rette version), og den skid skulle være slået.
Prøv lige at giv et link til siden, hvor du prøver at hente og installere fra.

Du skal have linket din nye java til firfox addons og det gøres sådan med et symbolsk link, hvis du har jre1.6.0_14 liggende i usr/lib/jvm/ (måske hedder den jre1.6.0.14). Terminal

Kode: Vælg alt

sudo ln -s /usr/lib/jvm/jre1.6.0_14/lib/jre/i386/libnpjp2.so /usr/lib64/firefox-addons/plugins/

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Pazau

Indlæg af Pazau »

Jeg mener det var denne guide: http://java.com/en/download/help/5000010500.xml#enable
Jeg har selvfølgelig ikke valgt RPM-pakken.

Jeg valgte at installere filen i en nyoprettet mappe med navn java i roden af filsystemet. Således er stien til installationen /java/jre1.6.0_14
Stra

Indlæg af Stra »

Pazau skrev:Jeg mener det var denne guide: http://java.com/en/download/help/5000010500.xml#enable
Jeg har selvfølgelig ikke valgt RPM-pakken.

Jeg valgte at installere filen i en nyoprettet mappe med navn java i roden af filsystemet. Således er stien til installationen /java/jre1.6.0_14
Mon så ikke det kan fixes således fra terminalen

sudo ln -s /lib/jre1.6.0_14/i386/libnpjp2.so /usr/lib64/firefox-addons/plugins/
stra
stra
Pazau

Indlæg af Pazau »

Selvom jeg fjerner den fil Firefox nu gør brug af, altså Update 13 fra pakkesystemet, vil Firefox stadig ikke gøre brug af filen fra Update 14, selvom jeg kopierede den kommando du har skrevet.

Den finder ganske enkelt ingen Java-fil når jeg går ind under about:plugins.
Stra

Indlæg af Stra »

Pazau skrev:Selvom jeg fjerner den fil Firefox nu gør brug af, altså Update 13 fra pakkesystemet, vil Firefox stadig ikke gøre brug af filen fra Update 14, selvom jeg kopierede den kommando du har skrevet.

Java 14 ligger nu i arkiverne, så hvis du ikke har fået det til at spille, afinstallere du java helt og geninstaller det med

sudo aptitude install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts

stra
stra
Pazau

Indlæg af Pazau »

Java Update 14 blev installeret via en opdatering, så det spiller bare nu. :)
michaelad
IRC nickname: michaelad

Indlæg af michaelad »

Stra skrev:
Pazau skrev:Selvom jeg fjerner den fil Firefox nu gør brug af, altså Update 13 fra pakkesystemet, vil Firefox stadig ikke gøre brug af filen fra Update 14, selvom jeg kopierede den kommando du har skrevet.

Java 14 ligger nu i arkiverne, så hvis du ikke har fået det til at spille, afinstallere du java helt og geninstaller det med

stra

Hej jeg har prøvet med din kode den køre begynder at installere og siger at jeg skal acceptere java hvordan gøre jeg det der står ok jeg har prøvet at trykke enter men der sker ikke noget , Sorry er helt ny og kender ikke så meget til ubuntu
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

michaelad skrev:
Stra skrev:

stra

Hej jeg har prøvet med din kode den køre begynder at installere og siger at jeg skal acceptere java hvordan gøre jeg det der står ok jeg har prøvet at trykke enter men der sker ikke noget , Sorry er helt ny og kender ikke så meget til ubuntu

du bruger [tab] samt piletasterne til at navigere rundt i sådanne dialoger og enter til at acceptere
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede