netværks adresse

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tommy666

netværks adresse

Indlæg af tommy666 »

jeg er ikke ligefrem en ørn til det med netværk men jeg har problemer med min router og vil prøve at koble på nettet udenom den men for hele tide af vide at netværket ikke har fået tildelt en netværksadresse har ringet til min udbyder men de kunne ikke hjælpe mig er der nogen som ved noget om det vil jeg være glad på forhånd tak :)
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: netværks adresse

Indlæg af lath »

tommy666 skrev:jeg er ikke ligefrem en ørn til det med netværk men jeg har problemer med min router og vil prøve at koble på nettet udenom den men for hele tide af vide at netværket ikke har fået tildelt en netværksadresse har ringet til min udbyder men de kunne ikke hjælpe mig er der nogen som ved noget om det vil jeg være glad på forhånd tak :)

Hej
Her kommer der lidt terminal gymnastik, som fortæller om netværk på din Linux box (Terminalen åbnes fra Programmer > Tilbehør menuen):

Hvad er resultat af følgende kommandoer?
  • 1) ifconfig -a
  • 2) cat /etc/resolv.conf
  • 3) ps -A | grep dhclient
  • 4) ps -A | grep NetworkManager

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags