Kan man indstille denne funktion manuelt noget sted?
Jeg kan se min har "låst" sig på 600 MHz, når jeg checker i KInfoCenter skriver den rigtig nok det er en 1,8 GHz under model men som cpu MHz skriver den 600.
Har jeg fået ændret på nogle indstillinger eller er det bare min computer der er ved at være død?
CPU Frequency
-
- Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus
CPU Frequency
Lige et sidespørgsmål - I win xp holder min maskine strøm i 2 timer. I Ubuntu holder den 3 timer og 20 minutter.
Hvor tjekker jeg cpu frequency? Tror ubuntu har gang I noget scaling som XP ikke magter
Hvor tjekker jeg cpu frequency? Tror ubuntu har gang I noget scaling som XP ikke magter
-
- Geografisk sted: Det nordlige sydlige jylland
CPU Frequency
Du kan se frekvensen ved at tilføje CPU frekvensskalering til et panel.
Men det kan vel også være fordi xp bruger flere resurser generelt Typisk så installere man en masse ekstra sikkerhedsprogrammer og andet grej på xp, som ikke er nødvendigt under linux.
Men det kan vel også være fordi xp bruger flere resurser generelt Typisk så installere man en masse ekstra sikkerhedsprogrammer og andet grej på xp, som ikke er nødvendigt under linux.
-
- Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus
CPU Frequency
oskar.hansen skrev:Du kan se frekvensen ved at tilføje CPU frekvensskalering til et panel.
Duuh... selvfølgelig
For længe siden jeg har været i Ubuntu, men det er SKØNT at være tilbage
-
CPU Frequency
Din CPU justerer garanteret selv hastigheden, og det virker måske ikke under Ubuntu, du kan højst sandsynligt slå det fra i din bios (ved ikke lige hvad det hedder). Håber du kan forstå hvad jeg mener.
-
- Geografisk sted: Horsens
CPU Frequency
I den næste version af GNOME Power Manager kan programmet styre frequency scaling. Burde gøre dette noget nemmere.
-
- Geografisk sted: rønde
CPU Frequency
Spif skrev:I den næste version af GNOME Power Manager kan programmet styre frequency scaling. Burde gøre dette noget nemmere.
når jeg prøver at køre live-cden (kubuntu 7.10), siger den:
starting powernowd...156: cannot create cpu freq/scaling governor: dir nonexistent
ideer?
john
AMD sempron 2300
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
CPU Frequency
Jeg kan forestille mig at det har noget at gøre med at det er en live-cd, og derfor ikke er fuldt funktionel. Det er i hvert fald mit umiddelbare gæt.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393