Hej
Jeg skal til at installere Ubuntu i dag på min PC. Computeren havde da jeg købte den 2 partitioner med hver lidt over 100 gb + en recovery partion på 8-10 gb, som jeg jo nok ikke skal røre ved .
Selvom jeg sværger til Linux, synes jeg som mange andre, at det jo også er lidt spændende at prøve det nye Windows 7 RC. Derfor er min Windows XP på partition C BOOT, og den vil jeg egentlig ikke rigtig røre ved. På partition D BACKUP har jeg installeret den ca. 15 gb tunge Windows 7 RC. Dvs, at der ca. er 80 gb. tilbage på D BACKUP til Ubuntu. Jeg vil meget gerne beholde Windows 7 RC lidt endnu, men regner med at afinstallere den om et par måneder.
Hvordan vil den smarteste måde være, at partitionere på? Windows XP bliver vel som den er på C BOOT, men kan jeg dele D BACKUP op i 2 partitioner uden at ødelægge Windows 7 RC, så jeg ender ud med en partition til den på ca 15 gb og en enlig partition til Ubuntu på ca. 80 gb? Og hvis ja, kan jeg så "smelte" de to sammen igen om et par måneder, når jeg har afinstalleret Win 7, så jeg ikke har en ubrugelig 15gb stor partition flydende?
Jeg ved ærlig talt ikke så meget om denne del af computerverdenen, så det var bare et par ideer. Kender I nogle bedre måde eller en beskrivelse af hvordan jeg gør det her, så post, mange tak .
Mvh Mathias
Partionsændring mht. installation af Ubuntu
-
- IRC nickname: Adavur