Ubuntu Recovery Mode er væk.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Kabel
IRC nickname: Kabel
Geografisk sted: Viborg

Ubuntu Recovery Mode er væk.

Indlæg af Kabel »

Hejsa UbuntuDanmark,

Dette er mit første indlæg her på forummet, dog ikke den første gang jeg er herinde.

Jeg er ikke sikker på om jeg skriver dette i det rette sted, ikke desto mindre, her er mit problem:
Ubuntu Recovery Mode muligheden er væk, når jeg starter grub.
Efter jeg installerede openSUSE, har jeg ikke haft brug for Ubuntu's recovery mode, og derfor ikke lagt mærke til at den er væk.
Jeg har brug for recovery mode fordi da jeg ville lave en separat home partition, til musik og tekster og lign. gik noget galt.

Hvis bare jeg kan få recovery mode igen, kan jeg godt selv fikse resten. (Tror jeg.)

Jeg er ligenu inde i openSUSE, som virker normalt, men kan uden problemer bruge Ubuntu live CD'en hvis det skulle være nødvendigt, eller bare lettere.
- Kabel.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ubuntu Recovery Mode er væk.

Indlæg af Stra »

Måske denne vejledning kan hjælpe dig med at genskabe Grub.

viewtopic.php?f=11&t=6665&hilit=+grub

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Kabel
IRC nickname: Kabel
Geografisk sted: Viborg

Re: Ubuntu Recovery Mode er væk.

Indlæg af Kabel »

Da jeg ventede på svar herfra, installerede jeg en ny Ubuntu over openSuSE (I håb om at den ville finde memtest og recovery mode for den gamle Ubuntu) og uden problemer fandt den ny-installerede version af Ubuntu sine egne memtest og recovery mode, men den gamle version (Med min musik, billeder og dokumenter) var stadig alene.

Så fulgte jeg den der guide, som så fjernede den ny-installerede version, samt memtest og recovery mode, og forlod mig alene med den gamle, "ødelagte" Ubuntu.

Med en gammel Super Grub cd har jeg så kunnet boote den nye Ubuntu, og sidder nu og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg overvejer at flytte min musik og lignende over i den nye Ubuntu, og simpelthen installere en ny Ubuntu over den gamle.
Så må jeg bare begynde forfra med at tweake den. :?

EDIT: Smutter i seng nu, som må jeg se i morgen hvad jeg gør.. Ville godt nok være surt at skulle starte forfra med Ubuntu - Men hey, måske bare starte forfra med en anden distribution?
- Kabel.