Hjælp til at slette Ubuntu på PS3! :(

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
parmi

Hjælp til at slette Ubuntu på PS3! :(

Indlæg af parmi »

Hey alle!

Jeg skriver da jeg netop har installeret Ubuntu på min ps3, jeg har absolut ingen erfaringer med Linux, og har opdaget til min store rædsel jeg ikke kan komme tilbage til OS på min PS3! Jeg er bange for jeg den måske har slettet OS på ps3'en, selvom jeg har oprettet en partition til Ubuntu.. Er det muligt den har slettet ps3 OS???

Jeg har prøvet at holde sluk knappen nede, hvorefter den skulle starte med PS3 OS.. Hvordan sletter man evt Ubuntu, så jeg kan komme tilbage til min gamle playstation

Håber nogle kan hjælpe mig, er helt nede lige nu :(

Undskyld hvis jeg har postet forkert! :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp til at slette Ubuntu på PS3! :(

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej og velkommen til forum :)

Kan du lige beskrive præcist hvordan du installerede ubuntu på den PS3 ?

En anden ting er, at vi ikke lige har så mange brugere i forum som har ubuntu på PS3 - så du kan godt risikere, at det tager lidt længere tid at løse det spørgsmål.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
parmi

Indlæg af parmi »

Skal prøve, jeg fulgte en guide jeg fandt her: http://psubuntu.com/wiki/InstallUbuntu

Jeg lavede en partition på 10GB, og kan se under punktet "Maskine" at der er 6,7 GB fri. Så den har i hvert fald i stjålet de sidste ca 50 GB fra harddisken.

Mere præcist:
•First choose a language for the installation process, then your geographical location.
•The system can try to determine your keyboard or you can choose it from a list.
•The CD ROM is scanned, and additional components are loaded.
•If your PS3 is connected to the internet via cable, choose eth0: Ethernet. (unless you are using WEP encryption - wireless networks can be hard to configure from here.)
•Enter a hostname for the system - like "psubuntu".
•Disks and hardware is dectected. If asked if you want to Activate Serial ATA RAID devices just choose yes (anyone know why?).
•When asked how to partition the disks, choose option 2: "Guided - use entire disk" (meaning the 10.7GB you formatted from the XMB in step 1∞).
•On the overview screen, hit "Finish partitioning and write changes to disk". If asked to confirm, choose yes.
•The partition is formatted and base system installed. It should take about 6 minutes.
•Set up your user information (full name, username and password twice), and choose whether you would like to create a private encrypted directory for your user.
•Unless you're using a proxy, leave the HTTP proxy information field blank (just hit enter).
•The system will start installing software. It might appear to hang at 6%, but just give the installer time and it will move on. The process will take about an hour.
•System clock - Yes to UTC.

Jeg har forsøgt at skrive når man starter Ubuntu, "K-boot:boot-game-os " For at starte PS3 OS, jeg er sådan set glad for Ubuntu, jeg kan bare ikke komme tilbage til PS3 OS. Kan man afinstallere Ubuntu ved at indsætte CD'en igen?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg har ingen ide om hvordan en PS3 virker (jeg har 2 stks PS2), så jeg er nok nød til at give spørgsmålet videre til andre i forum.

Følger der evt. en cd med til den PS3, som man kan geninstallere ud fra ?

EDIT:
Kan man afinstallere Ubuntu ved at indsætte CD'en igen?

Nej .... det er ikke muligt på den måde.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
parmi

Indlæg af parmi »

Nej desværre..

Okay, tak :)

håber nogen ligger inde med svaret, eller har nogle ideér
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg hjalp en i en anden tråd med en PS3 viewtopic.php?f=4&t=7408 - jeg prøver lige at se, om jeg kan få ham til at hjælpe dig.

hmln-dk
IRC nickname: hmln-dk

Indlæg af hmln-dk »

Hej,

Ja det var så mig, der havde succes med at få min PS3 til at fungere - og den virker indtil videre fint..

Jeg vil foreslå at du benytter den seneste version af PS3 til PS3'ere - som også indeholder et lille program Kboot, som gør det muligt at skifte mellem den del af harddisken, hvor du har installeret Ubuntu og så din gl. PS3. Du kan bl.a. finde den her:
http://www.ps3news.com/PS3-Linux/ubuntu ... ps3-linux/

Min version virker - og du kan skifte fra Ubuntu til PS3 ved skrive "game" - Hvis du benytter andre versioner af Jaunty Jackalope har jeg indtryk af at der netop kan være problemer med at skifte mellem PS3 og Linux.

Håber at det har hjulpet.

Hilsen fra hmln-dk

christian.arvai skrev:Jeg hjalp en i en anden tråd med en PS3 viewtopic.php?f=4&t=7408 - jeg prøver lige at se, om jeg kan få ham til at hjælpe dig.
parmi

Indlæg af parmi »

Okay tak, det vil jeg prøve.. Skal jeg hente "Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope) PS3 CD" på 684mb, og installere forfra???

Når jeg starter min ps3 skriver jeg:

"boot-game-os"

hvorefter jeg får svaret: "dev/ps3flash: no such file or directory"
parmi

Indlæg af parmi »

Puha, har fået genoprettet min PS3 nu :)

Jeg takker mange gange for de hurtige svar!

Løsningen jeg brugte:

Turn the power of (switch)
Turn the switch on while holding the power on button.

hold the power on button for a few seconds. and it should boot into the game os. :)

This is good to know for my future ventures with my PS3. This is mainly why I don't install Ubuntu I don't want to screw up the ability to play games.
hmln-dk
IRC nickname: hmln-dk

Indlæg af hmln-dk »

Hej igen!
Super at du har genvundet herredømmet over PS3'eren.
Jeg vil foreslå at du prøver med det diskimage, som jeg har sendt dig en link til og
så følger denne installationsvejledning, som virker her:

http://www.itechni.com/?p=155

Nu ved du jo hvordan du worst case kan vende tilbage til PS3'eren - og når du nu har ulejliget dig med at lave en speciel partition til noget så kan du jo bruge den til et eller andet sjovt!

God fornøjelse!

hmln-dk

parmi skrev:Puha, har fået genoprettet min PS3 nu :)

Jeg takker mange gange for de hurtige svar!

Løsningen jeg brugte:

Turn the power of (switch)
Turn the switch on while holding the power on button.

hold the power on button for a few seconds. and it should boot into the game os. :)

This is good to know for my future ventures with my PS3. This is mainly why I don't install Ubuntu I don't want to screw up the ability to play games.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Det var godt at det lykkedes :D