fejl i ACPI måske

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Niels2g

fejl i ACPI måske

Indlæg af Niels2g »

Hej til jer i forummet
Dette er mit første indlæg herinde, så jeg prøver mig lidt frem.
Jeg har kørt UBUNTU i ca.2 år på min egen pc. og er meget glad for det. Kører nu med 9.04 med ext4 filsystem og det kører bare perfekt og hurtigt
Nu er jeg imidlertid rendt ind i et problem, da jeg har installeret 9.04 på min kones pc. en ældre Compaq Presario med 40 gb. harddisk og 497 ram.
Jeg får den første fejlmeddelelse når jeg tænder den - før den booter -
[2.471033]IO APIC resources could not be allocated -tallene er ikke de samme hver gang - herefter starter den op som normalt, men langsomt,ca. 3 min. og virker sådan set udmærket , men langsomt og tøvende.
Når den slukkes kommer der en meddelelse mere [9014.819790] system halted. Også her er tallene forskellige fra gang til gang
Har læst om en på Linuxin -COPYCAT - der har samme problem.
Et af de råd der blev givet var, tryk F1 under opstart , så skulle der komme en hjælpe tekst. Dette har jeg prøvet, men det virker åbenbart ikke på denne pc.
Det jeg ved om harddisken er, at der har været forsøgt install af det her
"windows" system.Det gik planmæssigt, indtil det punkt hvor den genstarter
under installationen og derefter gik det bare i stå. Dette blev forsøgt flere gange, med samme resultat, hvorefter jeg lige så godt kunne få disken.
Håber nogen kan løse problemet .
mvh.Niels.
Senest rettet af Niels2g 8. dec 2009, 20:03, rettet i alt 2 gange.
Leutenant
Geografisk sted: Aalborg

Re: fejl i ACPI måske

Indlæg af Leutenant »

Jeg har hørt om nogle bios der var specialt designet til kun at køre windows. Og derfor skulle have en patch/crack'es for at virke til andre systemer end windows.
Men det lyder jo underligt efterson også en windows installation fejlede på disken....!?!? Fejlede windows installation flere gange eller var det kun den ene gang? Jeg tænker bare på om det evt kunne være en "engangs fejl" på installationen...

Jeg kan desværre ikke be eller afkræfte dette. Da jeg kun har læst om det på forkellige fora's. Men tænkte det kunne være du skulle kigge nærmere på dette problem....!?!?

Som sagt bare en tanke.

- Leutenant
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: fejl i ACPI måske

Indlæg af soundpartner »

Leutenant skrev:Jeg har hørt om nogle bios der var specialt designet til kun at køre windows.

det kan jeg så fortælle dig at det er en and.
de er IKKE specielt designet til kun at kunne køre windows da dette vil være direkte ulovligt sådan som tingene hænger sammen lige pt.
at de ikke er særligt kompatible, og at det ikke er noget med øj prioritet er så en anden sag. problemet er den måde biosen styre systemet på, og det kan ganske ofte klares ved en update af biosen

Leutenant skrev: Og derfor skulle have en patch/crack'es for at virke til andre systemer end windows.
Men det lyder jo underligt efterson også en windows installation fejlede på disken....!?!? Fejlede windows installation flere gange eller var det kun den ene gang? Jeg tænker bare på om det evt kunne være en "engangs fejl" på installationen...

Jeg kan desværre ikke be eller afkræfte dette. Da jeg kun har læst om det på forkellige fora's. Men tænkte det kunne være du skulle kigge nærmere på dette problem....!?!?

Som sagt bare en tanke.

- Leutenant
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede