Program til at gemme hele interfacet søges

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Adavur
IRC nickname: Adavur

Program til at gemme hele interfacet søges

Indlæg af Adavur »

Hej

Jeg bruger tit themes, men jeg finder det en smule besværligt at skulle sætte en masse op hver gang man skifter.
Er det muligt at få et program til at ændre disse småting, der ofte hører til, når man skifter til et nyt tema? Findes det mon allerede?

Med småting mener jeg selvfølgelig selve temaet, men også skrivebordsbaggrunden, lyde og evt. programmet, f.eks. AWN-dockbaren og andre paneler.

//Adavur
cmay

Re: Program til at gemme hele interfacet søges

Indlæg af cmay »

prøv at kigge på programmet apton cd.

læg evt alle de pakker og themes på en usb stick eller brændt cd også brug måske apton cd til at opbevare dine programmer på. den virker som en back up bortset fra at den laver pakker som du kan installere fra cd som apt sources og der er mulighed for at lave meta pakker også.

jeg mener helt bestemt den også gemmer dine themes som debian pakker da de jo er installeret.
jeg har kun brugt det til at gemme visse sær programmer som jeg ved jeg altid bruger og laver selv mine egne bagrunde og gdm-themes og dem gemmer jeg på en usb stick således jeg kan bruge dem på alle mine computere som køre forskellige systemer og altså ikke ubuntu og ville ikke kunne bruge en .deb pakke.

håber det var noget du evt kunne bruge udfra det du efterspurgte
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Adavur

Indlæg af Adavur »

Tak for svaret, men jeg tror desværre ikke det er det jeg leder efter. Men det lyder som et fedt program, så jeg skal nok få det brugt alligevel :D

Jeg mener, når man blot skifter tema, ikke ny computer, så kunne det være godt med et program, der huskede den måde f.eks. bare skrivebordsikonerne sad på.
Jeg bruger f.eks. nogle gange Mac4Lin, og når det skal være rigtigt, så sidder ikonerne i højre side. Desuden bruger jeg AWN-dockbar med Mac-temaet.
Når jeg så skifter til et andet tema, vil jeg måske have ikonerne placeret i venstre side af skærmen, som de gør som standard, og blot have almindelige paneler i stedet for dockbaren.
Som det er nu skal jeg selv skifte disse ting manuelt, men når jeg kan kan et program vel også, tænkte jeg ;).
cmay

Indlæg af cmay »

ahh ok:
jeg kender ikke et program der kan det der, som ligger i synaptic ihvertfald.

jeg bruger heller ikke gnome såmeget mere men openbox så der har jeg en mulighed for at gemme mange indstillinger veda t kopier de konfigurations filer hvis jeg ville det. (går jeg udfra da jeg ikke har prøvet egentligt, jeg kan godt lide at sætte tingene op manuelt egentligt )

men der findes et enkelt program som hedder system restore og kan findes vist nok stadig på sourceforge. det er skrevet i ubuntu forums programmings talk afdeling og jeg har haft afprrøvet de første enkle spæde kørbare kodestreger men jeg ved ikke om det kan de ting for at være helt ærlig.
det jeg prøvede var nemlig den første udgave der belv smidt ind som indlæg og derefter var der mange som arbejde på det men jeg mener det måske muligvis uden at være sikker overhovedet kan gemme instillinger man har lavet .

der sker ikke noget ved lige at snuse på nettet efter det under navent system restore men om det kan de ting ved jeg faktisk ikke. jeg ved der er lavet en grafisk brugerflade på ret hurtigt men det fik jeg aldrig selv set.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Adavur

Indlæg af Adavur »

Ok, jeg kigger på det.