Installation af eeeubuntu stopper på ASUS eeePc 900

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
bagger

Installation af eeeubuntu stopper på ASUS eeePc 900

Indlæg af bagger »

Hej,

Jeg har forsøgt at følge soundpartners udmærkede guide til installation af eeeubuntu på min ASUS eeepc.

Jeg har ikke kunnet lave en boot-SD fra min eeepc, så derfor har jeg lavet den fra en XP ved hjælp af unetbootin. Mediet var FAT32, så jeg har kørt : format n: /FS:FAT /A:4096 på XP'en.
Jeg har også kørt md5checksum med ok resultat.

Når jeg derefter booter fra mediet, så går den godt nok i gang. Skriver starter kerne ................... og starter noget andet...................... og så ser jeg lige ready 2 gange og så starter eeepc op i xandros :evil:

Hvad gør jeg galt?

Mvh Bjørn

<edit>Mit SD-kort var på 4 GB. Åbenbart var der noget galt med størrelsen. Jeg kunne hverken bruge det til ISO'en eller den Remix 9.04 jeg også hentede.

Jeg har så i stedet købt en Kingston 2GB USB-stik. Den virkede HELLER ikke til eeeUbuntu :evil: : Ikke noget os på USB-pennen, så jeg forsøgte til sidst med Remix på USB-stikken.

Det virkede :D . Musen hakker lidt, men det er også det eneste problem, jeg er stødt på endnu. Og efter at jeg havde kørt opdateringer, så kører musen noget bedre. Tak i øvrigt til thj01 for en god guide til de ekstra programmer jeg lige skulle bruge :D
</edit>