Hej,
Jeg er administrator for to forskellige firmaer i samme kontordomicil, de bruger samme printer, men vil gerne dele regningen op, sådan at de kun betaler den andel som de bruger af printeren.
Derfor, er der nogen der kender en måde hvorpå man eventuelt kan afvikle et lille script på samba-serveren, som indsætter en record i en sql-database, for hvert print der er blevet udskrevet?
Printvolumen count
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Printvolumen count
nlp@dotcomon.dk skrev:Hej,
Jeg er administrator for to forskellige firmaer i samme kontordomicil, de bruger samme printer, men vil gerne dele regningen op, sådan at de kun betaler den andel som de bruger af printeren.
Derfor, er der nogen der kender en måde hvorpå man eventuelt kan afvikle et lille script på samba-serveren, som indsætter en record i en sql-database, for hvert print der er blevet udskrevet?
Ud fra min generelle viden om Linux/BSD/Unix kan du sikkert indsætte en script i en/flere af SAMBA serverens konfigurationsscripts.
Alternativt kan hvert firma få et Linux bruger account på Ubuntu maskinen, og printe til et printerserver-program (CUPS?, lptd?) direkte fra Windows via en Postscript driver som passer til printeren (HPs printerdrivere er dem som virker bedst uanset om man printer fra Windows eller fra Linux).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags