Hej
Kan man lægge alm. desktop version af 9.04 på en usb stick så der kan installeres fra denne, ligesom med remix- udgaven ?
Jeg har prøvet med imagewriter, men uden held. Når jeg booter fra den, melder den at der ikke er et styresystem.
Mvh Erwin
9.04 på usb-stick
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: 9.04 på usb-stick
Hobsa skrev:Hej
Kan man lægge alm. desktop version af 9.04 på en usb stick så der kan installeres fra denne, ligesom med remix- udgaven ?
Jeg har prøvet med imagewriter, men uden held. Når jeg booter fra den, melder den at der ikke er et styresystem.
Mvh Erwin
imagewriter kan kun skrive .img filer, og da den almindelige er en iso så kan imagewriter ikke bruges.
du kan i stedet bruge unetbootin som beskrevet i denne guide (godtnok skrevet til eeebuntu) http://soundpartner.linux.dk/eeebu
-
- Geografisk sted: Odense
Tak for det kvikke svar
Hmm så er det da lidt træls at min stick kun er 1 gb. Måske skulle jeg bare prøve remix for at se om den laver samme ballade på Lenovos ideapad som på asus. Er man så crashpilot? hehe
Og så tror jeg at jeg skal have en større stick, det er jo noget nemmere end de brændinger af cd.
Hmm så er det da lidt træls at min stick kun er 1 gb. Måske skulle jeg bare prøve remix for at se om den laver samme ballade på Lenovos ideapad som på asus. Er man så crashpilot? hehe
Og så tror jeg at jeg skal have en større stick, det er jo noget nemmere end de brændinger af cd.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Hobsa skrev:Tak for det kvikke svar
Jeg har ikke hørt om remix der fungerede godt for nogen detsværre.
og jeg mener at huske at den også skal bruge mere end 1 gb stick
-
- Geografisk sted: Odense
til info så ligger remix på min 1gb stick.
soundpartner skrev:Hobsa skrev:Tak for det kvikke svar
Jeg har ikke hørt om remix der fungerede godt for nogen detsværre.
og jeg mener at huske at den også skal bruge mere end 1 gb stick
-
- Geografisk sted: Valby
Jeg lagde den almindelige desktop-version af 9.04 på en usb-stick vha. usb-creator (System -> Administration -> Create a USB startup disk). Det virkede (næsten) fint.
Dog var der en bug under boot fra USB, hvor opstarten ligesom frøs, og jeg skulle skrive "exit" gentagne gange, og efter ca. 1 minut responderede computeren og bootede ind i installationsprogrammet. En løsning jeg googlede mig til. Men kan ikke finde linket. Herefter ingen problemer. Kan ikke huske fejlmeddelelsen...
Alt hardware virker meget fint på en eee 900...
Dog var der en bug under boot fra USB, hvor opstarten ligesom frøs, og jeg skulle skrive "exit" gentagne gange, og efter ca. 1 minut responderede computeren og bootede ind i installationsprogrammet. En løsning jeg googlede mig til. Men kan ikke finde linket. Herefter ingen problemer. Kan ikke huske fejlmeddelelsen...
Alt hardware virker meget fint på en eee 900...
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50