Du kan aktivere understøttelsen ved at bruge følgende kommando
Kode: Vælg alt
mkdir -p ~/.config/compiz/ && echo SKIP_CHECKS=yes >> ~/.config/compiz/compiz-manager
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1134798
Kode: Vælg alt
mkdir -p ~/.config/compiz/ && echo SKIP_CHECKS=yes >> ~/.config/compiz/compiz-manager
Klop skrev:Tak for kommandoen.
Det er da superirreterende, at kortet er blevet blacklisted. Jeg har en Zepto Znote 6024 med X3000 grafikkort. Compiz har ellers virket upåklageligt i både 8.04 og 8.10. Selv ved brug af denne kommando hakker Compiz nu -Nedern!!
Klop skrev:Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at det er mig der har lavet ged i den. Jeg finder det da bare underligt, at det i tidligere versioner har fungeret godt, men ikke gør det i denne. Det virker jo grafisk som en nedgradering, efter at have installeret 9.04.
Jeg forstår heller ikke helt det her med at blackliste. Jeg har godt nok ikke set ret mange af compiz effekterne på andre computere, så det kan godt være at det ser federe ud, men det er vel bedre at det kører nogenlunde, end slet ikke. Okay, man kan så få det til at virke nogenlunde med et fiks, men er det ikke lidt imod Open source ånden, at blackliste bestemte grafikkort?
Klop skrev:Nu skriver du jo selv at dit kort fungere perfekt, såå..
Open source handler vel om at man selv kan vælge sin hardware. Det er vel også et mål for Ubuntu at man kan køre det på alle computere, uden at man som udvikler ligger forhindringer for dette?
Men ærlig talt, er jeg da bare frustreret over, at det har kørt superfedt i de sidste 2 distroer, men ikke gør det længere. Personlig er noget af det jeg holder allermest af ved Ubuntu, er at det er super superlækkert, uden at man skal bruge vanvittig mange ressourcer.
Klop skrev:Nu skriver du jo selv at dit kort fungere perfekt, såå..
Open source handler vel om at man selv kan vælge sin hardware. Det er vel også et mål for Ubuntu at man kan køre det på alle computere, uden at man som udvikler ligger forhindringer for dette?
Men ærlig talt, er jeg da bare frustreret over, at det har kørt superfedt i de sidste 2 distroer, men ikke gør det længere. Personlig er noget af det jeg holder allermest af ved Ubuntu, er at det er super superlækkert, uden at man skal bruge vanvittig mange ressourcer.
Klop skrev:Jeg har naturligvis stor forståelse for, at det ikke er alt hardware der virker out-of-the-box, og det er iøvrigt heller ikke min pointe. Jeg undrer mig blot over, at man ikke længere vil understøtte et grafikkort, der har fungeret nogenlunde fint (efter min mening rigtig godt). Det er den simple logik at mit kort har fungeret, skal vi sige, måske 70 % af det ønskede, og fordi det kun virker 70%, har man bestemt, at det nu slet ikke skal fungere (altså 3d delen). Det er da mærkeligt! Dernæst kan man så i Ubuntudanmarks forum finde et fiks, så man kan få det til at virke alligevel. Er der noget jeg har misforstået, eller synes I slet ikke at det er underligt?