install af nvidiadriver

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ellert-CA
IRC nickname: ellert-CA
Geografisk sted: burde min avatar vise ;-)

install af nvidiadriver

Indlæg af ellert-CA »

Hej og ja kan ikke finde andre emner om mit problem.
Jeg installerede Ubuntu 9.o4 i går og forstår ikke den fejlmeddelse jeg får ang skærmdriver, da skærmdriver i 8.10 fungerede perfekt.
Problemet er at når jeg forsøger at aktivere Nvidia-accereleret grafikdriver (version 180) så får jeg denne fejlmeddelse ->

Beklager, Jockeys underliggende motor brød ned. Send venligst en fejlrapport til:

ubuntu-bug jockey-common

Forsøger at genskabe ved at genstarte underliggende motor.

håber der er en der kan hjælpe
på forhånd tak
Torben
For retten til forskellighed
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: install af nvidiadriver

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej ellert-CA

Nu har dit problem som sådan ikke noget at gøre, med det spørgsmål om scripts som jeg havde en tråd om, så jeg har delt emnet for at holde forum (nogenlunde) overskueligt :)

----------------------------------

Men jeg kan da godt se om jeg kan hjælpe dig med den nvidia 180 driver, i mit eget script henter jeg den via terminalen og "aktivere" den derefter i hardwaredrivere, så hvis du starter med at gå ind i system>administration>hardwaredrivere og deaktivere alt, derefter køres denne kommando i programmer>tilbehør>terminal:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install nvidia-180-kernel-source -y --force-yes

og til sidst skal du en tur ind i system>administration>hardwaredrivere, markere ud for 180 driveren og vælge "Aktiver".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
ellert-CA

Indlæg af ellert-CA »

christian.arvai skrev:Hej ellert-CA

Nu har dit problem som sådan ikke noget at gøre, med det spørgsmål om scripts som jeg havde en tråd om, så jeg har delt emnet for at holde forum (nogenlunde) overskueligt :)

----------------------------------

Men jeg kan da godt se om jeg kan hjælpe dig med den nvidia 180 driver, i mit eget script henter jeg den via terminalen og "aktivere" den derefter i hardwaredrivere, så hvis du starter med at gå ind i system>administration>hardwaredrivere og deaktivere alt, derefter køres denne kommando i programmer>tilbehør>terminal:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install nvidia-180-kernel-source -y --force-yes

og til sidst skal du en tur ind i system>administration>hardwaredrivere, markere ud for 180 driveren og vælge "Aktiver".

Hej Christian

ang placering af emnet, så ja havde en fornemmelse af det ikke var rette sted, og min eneste undskyldning er vel rellt *g* at jeg er rigemeligt ny i support forum's og da jeg søgte på install af nvida-driver kom der kun det om scriptet, og har fuld forståelse for at Adm. evt. flytter fejlplacerede indlæg :D

Men så ang det problem, ja undres lidt men den fejlmelding jeg vist ei indlæg var det sidste jeg så ang driver, nå slukkede så pc da jeg skulle installer diskkøler på den ene HD og nu efter boot så er driver installeret og virker *mystisk*.

Mange tak for hjælpen, sætter virkeligt pris på den :)
Torben
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Du skal såment ikke tænke så meget over at jeg delte indlægget, det er bare bedst for os begge 2, for hvis nu du ikke lige havde fået løst dit problem, kunne vi få en masse indlæg om 2 forskellige emner i samme tråd og det er ikke helt optimalt.

Men jeg havde faktisk også luret på om en reboot ikke ville fjerne problemet med:
Beklager, Jockeys underliggende motor brød ned. Send venligst en fejlrapport til:

og at man så derefter kunne installere driveren - men ikke at den var installeret på trods af den fejlmelding.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
ellert-CA

Indlæg af ellert-CA »

jeg undredes også en del, speciellt fordi jeg fik den fejlmelding flere gange og havde haft den rebootet 3-4 gange før jeg fik tingene til at spille, men som den er sat op nu så er jeg meget tæt på at slette mine back-up image af window$, og er ret glad for man har fået styr på multimedia-delen af Linux, på både streaming og konvetring af video

Christian vil takke endnu engang for din hjælp på forskellige problemer :-)

Torben