Harddisk Partion rep

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
gmtgmt

Harddisk Partion rep

Indlæg af gmtgmt »

ok heres the deal

jeg har min ene HDD opdelt i 2 partioner et til musik, film med mere og en til alle programmer vlc, adobe reader, photoshop og spil upgraderinger

mit ene drev er gået i ged og det trækker computeren meget ned jeg køre normalt windows xp til alm brug internet surfing, spil etc og den køre den scan disk eller hvad det nu hedder det der med 10sek til at trykke på en vilkårlig tast og så laver den test på den der hedder den det som den skal D: (updates) og finder fejl og åbentbart også retter dem men så logger jeg ind som normalt og computeren er meget langsom om at starte op og når jeg går ind i Denne computer kan jeg ikke åbne drevet der hedder den bare "lokal disk" D: og siger addgang nægtet når så prøver jeg og starte ubuntu no problems kan også finde mit D: drev og gå ind i det som normalt men det er langsomt

jeg har haft et ligene problem før hvor jeg bare sat den i HDD box og så kopierede alt data over og formateret hver partion og så virkede det igen men det var ikke på denne computer eller samme HDD

men jeg tænkte på om der var en måde i Ubuntu for at fixe problemet da det er ret belastene

på forhånd tak
Thomas L.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Harddisk Partion rep

Indlæg af Warhawk »

Hejsa og velkommen i forum :)

Ubuntu er ikke lavet for at reparere/udbedre Windows problemer. I visse situationer kan det dog godt lade sig gøre.

Det du kan gøre i Ubuntu er at omformatere den partition der indeholder dit D:\ - men du kan kun gøre det i FAT32. Om det løser problemet kan jeg ikke sige, da det kan være dårlige sektorer som er skyld i dit problem, men der er forholdsvis gode chancer for at det hjælper.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD