Den kører med en os der kaldes symbian. Grunden til spørgsmålet er at jeg er interesseret i den type af mobil, hvor der er mulighed til at bruge skype, på samme måde som den bruges med en pc. Jeg har desværre kun fundet den type telefoner med enten symbian os eller windows mobile. Det jeg gerne vil er at have en linus os istedet og om det er enkelt at installere den på telefonen.
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 18:43, rettet i alt 1 gang.
Jeg tvivler på at du kan finden noget der kan installeres på din Nokia E17. Du kan derimod tage og kigge på Android-telefoner.
Android er et Linux OS udgivet af Google som en form for basic OS der kan videreudvikles af producenter. F.eks. har Pre brugt Android til at lave deres WebOS som der bruges på den lækre Palm Pre.
Desværre, så (så vidt jeg ved) er der ikke muligt at købe nogen android-telefoner (eller palm pre) i danmark - det er simpelthen ikke kommet hertil endnu. Men en mulighed kunne f.eks. være at du bestiller en oplåst mobilen fra f.eks. USA, og så bare smider dit hjemmekøbte simkort i.
Det nemmeste ville dog være at disse telefoner kommer til danmark, for jeg går også og har lyst til en sådan mobil. De er ikke kun federe en iPhone og alle andre mobiltelefoner, der er også Linux på, så det kan ikke blive meget bedre:D
De eneste Linux OS'er der er til mobiler er Android og openMoko. Efter min mening vil det dog være tåbeligt at skifte Symbian ud med nogen af dem, da de ikke når Symbian til sokkeholderne.
Jeg har kørt med Symbian siden de første systemer og må sige at du får ikke et mere stabilt system.
Kan man installere skype på Symbian. Det er to typer skype til mobiler og den jeg er ude efter er den som går til windows mobile. Så man kan bruge skype på samme måde som en pc. Man kan også få en lite version af skype til mobil, men den skal man f.kes betale når man bruger skype til skype.
Warhawk skrev:De eneste Linux OS'er der er til mobiler er Android og openMoko. Efter min mening vil det dog være tåbeligt at skifte Symbian ud med nogen af dem, da de ikke når Symbian til sokkeholderne.
Jeg har kørt med Symbian siden de første systemer og må sige at du får ikke et mere stabilt system.
Der findes som sagt også WebOS, som er bygget på android, men ikke _er_ android ... og det lyder meget som om du aldrig har haft en Android(eller WebOS) telefon i hånden, når du kan fyre sådan noget (pis) der af:D
ChrisBuchholz skrev:Der findes som sagt også WebOS, som er bygget på android, men ikke _er_ android ... og det lyder meget som om du aldrig har haft en Android(eller WebOS) telefon i hånden, når du kan fyre sådan noget (pis) der af:D
Chris, du har en udpræget evne til at lægge dig ud med folk - omend jeg tror at det måske ikke er din hensigt.
Nu sagde jeg jo ikke at Linux OS var noget lort, og det synes jeg heller ikke. Men systemet er stadig i en tidlig udvikling. Ingen tvivl om at der er et stort potentiale i Linux OS. Imidlertid har Symbian OS en del år på bagen og har gennemgået en rivende udvikling, så det i dag er helt i front.
Det gælder om at se nuanceret på tingene, og jeg mener ikke at Linux OS på nuværende helt kan matche Symbian OS - men lad os da håbe på at det kommer.
ChrisBuchholz skrev:Der findes som sagt også WebOS, som er bygget på android, men ikke _er_ android ... og det lyder meget som om du aldrig har haft en Android(eller WebOS) telefon i hånden, når du kan fyre sådan noget (pis) der af:D
Chris, du har en udpræget evne til at lægge dig ud med folk - omend jeg tror at det måske ikke er din hensigt.
Nu sagde jeg jo ikke at Linux OS var noget lort, og det synes jeg heller ikke. Men systemet er stadig i en tidlig udvikling. Ingen tvivl om at der er et stort potentiale i Linux OS. Imidlertid har Symbian OS en del år på bagen og har gennemgået en rivende udvikling, så det i dag er helt i front.
Det gælder om at se nuanceret på tingene, og jeg mener ikke at Linux OS på nuværende helt kan matche Symbian OS - men lad os da håbe på at det kommer.
Yeah - det har du ret i - jeg har ikke været så heldig med det:D
Anyways - jeg kan give dig ret i at android ikke virker helt "gennemført" - ihvertfald helheden i telefonen(g1 som jeg har prøvet), men jeg har også stået med en Palm Pre, og jeg har ikke oplevet mere gennemført produkt på mobilmarkedet. Symbian kan ikke nå WebOS til sokkeholderne, og iPhone hænger også langt bagud på den front! WebOS er en fuldendt udgave af Android, ikke at sige at der ikke kommer en udgave af Android en dag fra Google der er lige så fuldendt, for det er jeg sikker på der gør!